قطع رابطه مالی بین پزشک و بیمار، آرزوی “جامعه پزشکی”

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کشور گفت: آرزوی نهایی و بزرگ جامعه پزشکی قطع رابطه مالی بین بیمار و پزشک است.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با تسنیم، با توجه به فرا رسیدن روز پزشک اظهار داشت: جامعه پزشکی بزرگترین آرزویش قطع رابطه مالی بین بیمار و پزشک است تا آن اجر و قرب قبل جامعه پزشکی باز گردد و رمز موفقیت آن هم این است که سازمان‌های بیمه‌گر باید در این مقوله با قدرت بیشتری برای جبران هزینه‌های درمانی اقدام کنند که امروز متاسفانه اینگونه نیست.

سرانه حمایتی درمان در ایران برای هر فرد ۴ دلار/کشورهای همسایه ۵۰۰ دلار

وی افزود: در حال حاضر سرانه درمان هر ایرانی بالغ بر ۳ تا ۴ دلار است ولی سرانه درمان در دیگر کشورهای مترقی از جمله اروپا و آمریکا برای هر فرد بالغ بر ۱۵۰۰ دلار است و حتی در کشورهای همجوارمان نیز سرانه درمان هر فرد به ۵۰۰ دلار می‌رسد و حتی در این کشورها هزینه‌های از کار افتادگی و تامین مالی خانواده‌ آن نیز پرداخت می‌شود در حالی که در کشور ما حتی گفتن این مسائل عجیب است.

بیماری هزینه بر سبب سقوط اشخاص به زیر خط فقر می‌شود

خسرونیا ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که به طور مثالً یک کارمند پس از پرداخت ۲۰ تا ۳۰ سال حق بیمه وقتی دچار بیماری می‌شود و باید خدمات درمانی پرداخت کند مجبور خواهد شد که ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌ها را از جیب بپردازد. یعنی به روایتی دیگر اگر اشخاص دچار بیماری سخت و هزینه‌بر شوند متاسفانه به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.

دارو باید ارزان شود

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران تصریح کرد: جامعه پزشکی امروز با هزینه‌های سرسام‌آور درمان مواجه است زیرا وقتی بیمار به سبب گرانی دارو و حتی کمبود آن دچار مشکل می‌شود پزشک آن بیمار نیز بسیار ناراحت خواهد شد و امیدواریم با توجه به تخصیص ارز ۱۲۲۶ تومان برای آزادسازی دارو، از مشکلات هزینه‌های داروها که بعضی از این داروها تا ۳ برابر نیز افزایش یافته، کاهش یابد و قیمت دارو به نرخ قبلی باز گردد.

ورشکستگی بیمارستان‌های درجه ۲ و۳/افت کیفیت خدمات در بیمارستان‌های دولتی

خسرونیا خاطرنشان کرد: متاسفانه به سبب مشکلات اقتصادی بیمارستان‌های درجه ۲ و ۳ در حال ورشکستگی می باشند و از کیفیت خدمات بیمارستان‌های دولتی نیز کاسته شده است و امیدواریم در دولت تازه و به خصوص با مدیریت وزیر بهداشت تازه مشکلات حوزه سلامت کاهش یابد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.