قطع سهمیه سوخت خودروهای تازه بالای ۱۸۰۰ ازبهمن

۴ م دیماه ،

رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور از قطع سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی خودروهای تازه بالای ۱۸۰۰ سی سی از ماه آینده خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمد رویانیان این محدودیت را شامل همه خودروهای تولید داخل از جمله مگان و زامیاد و خودروهای خارجی دانست و افزود: تاکنون خودروهای بیش از دو هزار سی سی سهمیه بنزین دریافت نمی‌کردند که از ماه آینده سهمیه بنزین خودروهای بیش از ۱۸۰۰ سی سی نیز قطع خواهد شد.
وی همچنین با تکذیب بعضی خبرها مبنی بر افزایش قیمت بنزین اضافه کرد: امسال تغییری در قیمت‌ و سهمیه بنزین نداریم.
رویانیان همچنین گفت: موتورهایی که تا پایان سال پلاک ملی نگیرند سهمیه بنزینشان قطع می‌شود.
رییس ستاد سوخت با اشاره به نتایج ارزیابی مدیریت شهری با محوریت توسعه متوازن حمل‌ و ‌نقل عمومی گفت: شهرهای مشهد ، شیراز و قم در این خصوص مقام های اول تا سوم را به دست آورده اند.
وی با بیان اینکه نتایج قطعی تا یک ماه آینده اعلام می گردد، افزود: شهرهای قزوین، اردبیل و زنجان و در شهر‌های اقماری اطراف تهران نسیم شهر به عنوان برترین‌های توسعه متوازن حمل‌و‌نقل انتخاب شده‌اند.
رویانیان بابیان اینکه متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور۶۰ میلیون لیتر است، گفت: هم اکنون متوسط سرانه مصرف سوخت هر ایرانی به هشت دهم لیتر کاهش یافته است که حدود ۲۵ درصد کمتر از سال های قبل است.
وی افزود: همچنین از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون معادل ۱۸ میلیون مترمکعب گاز در جایگاه های سی.ان.جی مصرف شده است.
رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به اینکه در چهارسال قبل یکهزار و ۹۶۰ جایگاه cng راه اندازی شده است از افتتاح ۳۰۰ جایگاه تازه cng تا پایان سال خبر داد.
وی با بیان اینکه تا چند سال قبل به طور متوسط سالانه ۱۰ میلیارد دلار بنزین وارد کشور می شد، گفت: این درحالی است که هم اکنون واردات بنزین به صفر رسیده و ظرفیت های افزایش تولید بنزین هم رو به افزایش است.
رویانیان همچنین با تاکید بر اینکه متوسط مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل از ۱۰ لیتر سال ۱۳۸۶ به ۴ لیتر کاهش یافته است، دربارهٔ اسقاط خودروها افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج شده است.
وی گفت: از ابتدای سال ۹۱ تاکنون ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج شده است.
رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور دربارهٔ توقف روند اسقاط تاکسی های فرسوده در کشور به اختلاف پلیس راهنمائی و رانندگی و خودروسازان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه وام بانکی بیش از ۳۰ هزار تاکسی تامین شده است و ۱۶ هزار تاکسی آماده اسقاط است در صورتی که این روند ادامه یابد اسقاط خودروهای فرسوده در این بخش همچنان متوقف می ماند.
رویانیان در خصوص اختصاص سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ ای به خودروهای مختلف گفت : در حال حاضر روزانه ۲۱ میلیون لیتر بنزین نیمه یارانه ای به خودروهای شخصی ۷ میلیون لیتر به موتورسیکلت ها ۳ و ۶ دهم  میلیون لیتر به تاکسی های داخل شهری، یک میلیون لیتر به تاکسی برون شهری و ۱۴ میلیون لیتر به وانت بارها اختصاص می یابد.
وی همچنین از فروش روزانه ۱۰ تا ۱۱ میلیون لیتر بنزین آزاد ۷۰۰ تومانی در جایگاه‌ها خبر داد و افزود: هم اکنون ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی کارت ‌های هوشمند سوخت به بیش از۲ و ۴ دهم میلیارد لیتر رسیده است.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.