قطع شبکه ماهواره‌ای ایران نمونه بارز جنگ غرب علیه کشورمان است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

وزیر دفاع گفت: قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران ازسوی کشورهای غربی نمونه بارز جنگ غرب با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع، صبح امروز در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل که در سالن همایش‌های صدا وسیما در حال برگزاری است، iبه ایراد سخنرانی پرداخت.

وحیدی با اشاره iبه اینکه پدافند غیرعامل در میان مؤلفه‌های قدرت نظامی از عناصر اصلی و شناخته شده است، اظهار داشت: قدرت نظامی، عنصری است که نه تنها در مباحث نظامی تأثیرگذار است، بلکه در روابط بین‌الملل نیز اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: قدرت نظامی، قدرتی است که برای اینکه جنگی رخ ندهد تولید می‌شود و این موضوع را می‌توان در نظریه سانتزو ملاحظه نمود که معتقد بود باید جایی بجنگیم که دشمن بدون جنگ نظامی تسلیم شود.

وزیر دفاع تصریح نمود: در شرایط فعلی iبه دلیل وجود نسل‌های جدید جنگ، شناخت قدرت نظامی اهمیت ویژه‌ای دارد و با توجه iبه شرایطی که ما در آن قرار داریم عناصر شناخت قدرت نظامی باید افزایش پیدا کند.

وحیدی اظهار داشت: در حالی که عصر ارتباطات رخ داده و تغییرات متعددی در جهان روی می‌دهد، سلاح‌ها می‌توانند iبه عنوان یک عنصر مهم، دستاوردهای جدیدی را برای جامعه بشری iبه ارمغان بیاورند.

وی افزود: بحث سلاح هسته‌ای سبب شد که در عرصه بین‌الملی، تغییرات متعددی شکل گیرد و ما شاهد هستیم که امروز جنگ‌های متعدد و حتی جنگ ماهواره‌ها نیز بر روابط بین‌الملل شکل گرفته است.

وزیر دفاع تصریح نمود: قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران نمونه‌ بارز مبارزه و جنگ غرب علیه ایران است.

وحیدی، ایجاد سپر پدافند موشکی آمریکا در نقاط مختلف جهان را در جهتی تشکیل قدرت نظامی برشمرد و تصریح نمود: باید در قدرت نظامی، ابعاد مختلفی را شناسایی کنیم. باید بدانیم که در جنگ‌های قرن بیستم راه فراری وجود ندارد، چرا که شاهد هستیم در حال حاضر ۲۰۰ میلیون انسان کشته شده‌اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ناو‌های هواپیمابر آمریکا از بسیاری از کشورها بیشتر است و این نشان می دهد که توسعه سلاح‌های کشتار جمعی هنوز ادامه دارد.

وزیر دفاع تصور عدم وجود جنگ را اشتباه خواند و افزود: در دوره جنگ سرد تلاش‌ها بر این بود که کشورها بدون جنگ تسلیم شوند و این موضوع در مقطعی نیز صورت گرفت، اما زورمداری کشورهای استکباری بخصوص آمریکا پس از فروپاشی شوروی جنگ را دوباره برای جهان iبه بار آورد و ما ملاحظه می‌کنیم که استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی برای کشورهایی مثل آمریکا iبه صورت آشکار در صحنه جهانی استمرار پیدا نموده است.

وی تصریح نمود: اگر ما توان نظامی را iبه دو قسمت پدافند غیرعامل و پدافند عامل تقسیم‌بندی کنیم، ملاحظه خواهیم نمود که پدافند غیرعامل، تکمیل نماینده حرکت نظامی است، از این رو iبه لحاظ گستردگی باید در این حوزه فرهنگ‌سازی عمیقی صورت گیرد.

سردار وحیدی افزود: پدافند غیرعامل، شناسایی مجموعه تهدیدات است از این رو انتظار است که این موضوع iبه عنوان یک نگاه کارشناسی، در کشور نهادینه شده و باید iبه عنوان یکی از مسائل ملی iبه آن توجه شود.

وزیر دفاع با اشاره iبه اینکه پدافند غیرعامل، مباحث مختلفی چون آمایش سرزمینی، iبهره‌برداری iبهتر از سرزمین و مسائل مختلفی را در برمی‌گیرد، گفت: موضوع پدافند غیرعامل iبه رغم برخی تصورات که آن را هزینه‌بر می‌‌دانند، بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد؛ از این رو انتظار است که با دانشی دقیق در این جهت وارد عمل شویم و با داشتن دکترین مستقل و حرف‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح است می‌توانیم مباحث را در حوزه پدافند غیرعامل گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: اگر iبه فناوری‌های پدافند غیرعامل دست پیدا کنیم می‌توان گفت iبه دانش‌های جدیدی دسترسی یافته‌ایم.

وحیدی با اشاره تحریم‌های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم‌های قدرت‌های استکباری علیه ایران که iبه خاطر مسائل هسته‌ای روی داده است، هیچ ربطی iبه هم ندارد، از این رو انتظار می‌رود با توجه iبه تحریم‌ها طبق فرمایشات رهبری، حلقه اقتصاد مقاومتی را شکل دهیم  تا بتوانیم جوهره پدافند غیرعامل را که همان مقاومت است اتخاذ کنیم.

وزیردفاع اظهار داشت: iبه طور حتم اگر اقتصادی مقاومتی را اتخاذ کنیم تحریم‌ها بی‌اثر خواهد شد و ما برنده خواهیم بود؛ زیرا در اقتصاد مقاومتی، عنصر خودکفایی نیز وجود دارد که از مهمترین عناصر پدافند غیرعامل است.

سردار وحیدی با اشاره iبه اینکه نسخه‌های نوشته شده iبه درد ما نمی‌خورد، تصریح نمود: برای اینکه خوداتکا باشیم باید در حوزه پدافند غیرعامل حرکت درستی داشته باشیم.

وزیر دفاع، پدافند غیرعامل را عنصری مهم دانست و تصریح نمود: پدافند غیرعامل، ضرورت ایجاد یک نگاه عمیق را می‌طلبد و این موضوع وقتی در همه حوزه‌ها رخ خواهد داد که ما بتوانیم پدافند غیرعامل را کلید اساسی بدانیم و خوداتکایی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.