قطع عوارض آلایندگی خدمات رسانی به مردم را مخدوش کرده است

شهردار باقر شهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛

پس از اجرای ماده ۱۲۳ قانون پنجم توسعه در خصوص عدم پرداخت عوارض آلایندگی بیشترین مشکلات متوجه باقر شهر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، باقر شهر همچون جزیره ای در میان صنایع آلاینده قرار دارد.
وجود صنایع آلاینده همچون پالایشگاه نفت، مجتمع تجرشی، شرکت گاز، بهشت زهرا و شهر سنگ چند سالی است که علاوه بر آلودگی های زیست محیطی آب و هوا سلامت شهروندان را هم به خطر انداخته گاها تنفس را برایشان مشکل کرده است.
طبق گزارشات محیط زیست ۹۸ درصد آلایندگی این صنایع بر روی باقر شهر تاثیر می گذارد براین اساس قانونگذاران تصمیم گرفتند که برای رفع عارضه های ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست، عوارض وضع و به حساب شهرداری محل استقرار آنها واریز شود تا صرف اقدامات کاهش عارضه های ناشی از فعالیت آنها شود که این عوارض تنها تا پایان سال ۸۹ واریز شد.
بنابراین گزارش به استناد ماده ۱۲۳ قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران مقرر شد از ابتدای سال ۱۳۹۰ عوارض وصولی ارزشی افزوده و عوارض آلودگی واحدهای تولیدی موضوع بند (الف) و تبصره(۱) ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده در هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداریها و دهیاری های همان شهرستان توزیع شود.

*کاهش بودجه باقر شهر برابر با عدم ارائه خدمات
در این خصوص شهردار باقر شهر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به قطع این عوارض شهرداری باقر شهر با کاهش ۸۰ درصدی بودجه مواجه شده است .
جمشید سعادتمند در ادامه افزود: با توجه به اینکه بخش مرکزی شهرستان ری فاقد شهرداری مستقل و جزو مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران است بنابراین پرداخت عوارض به حساب این مناطق به منزله پرداخت عوارض به حساب شهرداری تهران است این در حالی است که تنها شهروندان باقر شهر هستند که در معرض این آلاینده ها هستند و این عوارض حق مسلم آنها است.
شهردار باقر شهر در پایان خاطر نشان کرد: اگر این عوارض به باقر شهر پرداخت نشود به جرات می توان گفت: در پرداخت حقوق پرسنل و ارائه خدمات به شهروندان دچار مشکلی جدی شویم.

*ناتمام ماندن پروژه های عمرانی ورقی دیگر
رئیس شورای شهر اسلامی باقر شهر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: با توجه به اینکه بیشترین درآمد شهرداری از محل دریافت این عوارض بود که صرف آبادانی شهر می شد حالا با قطع این عوارض دچار مشکل شده ایم.
 صادقی در ادامه افزود: در حال حاضر بسیاری از پروژه های عمرانی شهر به دلیل قطع عوارض ناتمام مانده.
 وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه این عارضه ها بر آب و خاک و هوایی تاثیر می گذارد که مردم باقر شهر در آن زندگی می کنند .برخورداری از عوارض می تواند در قالب توسعه فضاهای سبز، ایجاد مکان های ورزشی و فرهنگی مصرف شود./ز
 گزارش از فاطمه هنرور


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.