قطع نخاعی ها می توانند روی پاهای خود راه بروند

۰۱م آذر ،

تا به امروز آسیب نخاعی به معنی فلج اندام های پایین تر از محل آسیب بود، اما پژوهشگران موفق شدند با کاشت یک ایمیلت الکتریکی حرکت را به پاهای مردی که چندین سال پیش فلج شده برگردانند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از نیونیوز، ایمیلنت نه تنها ارتباطات غیر فعال نخاع را در منطقه آسیب دیده تقویت می کند.

بلکه ارتباط تازه ای راهم ایجاد می کند که بدون نیاز به محرک الکتریکی می توان پیام های عصبی را انتقال داد.

مطالعات پیشین روی حیواناتی که از ناحیه نیم تنه یا پایین خود فلج بودند نشان می دهد، تحریکات الکتریکی پیوسته ای که نخاع آن ها را در هر منطقه ای پایین تر از بخش آسیب داده تحت تاثیر قرار داده و به حیوان کمک کرده تا روی چهار پای خود بایستد و توانایی های خود را دوباره به دست بیاورد.

گفتنی است، با استفاده از آرایه ای شامل ۱۶ الکترود، در بخش پایینی نخاع می توان اعصاب این منطقه را با فعالیت الکتریکی تحریک کرد.

هم اکنون بسیاری از اشخاصی که دچار قطعی نخاع یا دچار فلجی در قسمت هایی از بدن می باشند با بهره گیری از این شیوه می توانند سلامتی جسم خود را دوباره به دست بیاورند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. معصومی:

    سلام .این خبر قبلا اعلام شده .ولی هنوز بر روی انسان انجام نشده .محل ازمایشگاه سویس وپرفسور گرگوری کورتین درشرف انجام هستش .

  2. شیدا:

    ایاقطع نخاع واقعا روی پای خود راه میرود

  3. سیدجواد:

    من یک مریض قطع نخاع دارم که از گردن صدمه دیده واز گردن پاین فلج است مدت یک سال میشود ایا امکان تداوی دارد پاکستان بردیم شفاخانه اغاخان ولی هیچ تغیرات نیامد

    • معصوینام شما...:

      شما سعی کن اندام تحتانی را حرکت داده واز حالت سکون خارج کن .ومنتظر اخرین ازمایش برروی انسان باش توسط کشور سویس پرفسور گرگو ی کورتین عصب شناس.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.