قطع واردات داروی آمریکایی یک بیماری کشنده

داروی “بوسنتان” برای کنترل پرفشاری عروق ریوی کاربرد دارد، افزود: این بیماری جزو بیماریهای نادر و کشنده است که داروی آن با قیمت بسیار گرانی وارد کشور می شد.

مهر: مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه از تولید داروی پرفشاری عروق ریوی برای اولین بار در داخل خبر داد و گفت: این بیماری جزو بیماریهای نادر و کشنده است که داروی آن با قیمت بسیار گرانی وارد کشور می شد.
 
دکتر عباس کبریایی زاده اظهارداشت: یکی دیگر از داروهایی که امسال وارد بازار دارویی کشور شد، داروی “بوسنتان” نام دارد که مطالعه و تحقیقات بر روی آن از سالها قبل شروع شده بود.
 
وی با اعلام اینکه داروی “بوسنتان” برای کنترل پرفشاری عروق ریوی کاربرد دارد، افزود: این بیماری جزو بیماریهای نادر و کشنده است که داروی آن با قیمت بسیار گرانی وارد کشور می شد.
 
کبریایی زاده با اشاره به تولید ماده اولیه این دارو در داخل، گفت: یکی از استراتژیهای ما در این سالها، این بوده که سعی کردیم ماده اولیه داروهای “های تک” را در داخل کشور تولید کنیم و از تابستان امسال که این دارو در اختیار بیماران ایرانی قرار گرفت، ماده اولیه آن نیز تهیه می شود و از این رو هیچ وابستگی به کشورهای خارجی نداریم.
 
مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه با تاکید بر اهمیت تولید داروی “بوسنتان” برای بیماران دچار پرفشاری عروق ریوی که جزو بیماریهای نادر بوده و عموما منشا ژنتیکی دارد، تصریح کرد: ابتلا به این بیماری اغلب اطفال را درگیر می کند اما هستند افرادی که در سنین بالا به این بیماری مبتلا می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه برای واردات این دارو از اروپا هر سال حدود ۶ میلیون دلار ارز خارج می شد، افزود: با تولید این دارو در داخل، واردات آن ممنوع شد و برای صادرات آن نیز از سال آینده اقدام خواهیم کرد.
 
به گفته کبریایی زاده، هر قرص “بوسنتان” ۶۷ یورو قیمت دارد که به نرخ آزاد حدود ۲۰۰ هزار تومان می شود.
 
وی افزود: تنها تولید کننده اصلی داروی “بوسنتان” یک شرکت آمریکایی است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.