قطع کامل خطوط امدادرسانی تروریست‌ها با آغاز نبرد «میدعا» در «غوطه شرقی»

تشدید محاصره گروه‌های مسلح در منطقه «غوطه شرقی» ریف دمشق، قطع کامل آخرین خطوط امداد و کمک‌رسانی تروریست‌ها در این منطقه را به دنبال دارد که به زودی در انتظار آغاز نبرد منطقه «میدعا» است که آخرین پناهگاه عناصر مسلح تلقی می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، از منطقه «غوطه شرقی» در ریف دمشق تنها مناطق اندکی باقی مانده که از تروریست‌ها پاکسازی و توسط ارتش سوریه آزاد شود، به ویژه آنکه این مناطق خطوط امداد و کمک‌رسانی تروریست‌های مسلح در غوطه شرقی را تشکیل می‌دهد و در این میان منطقه «میدعا» در نزدیکی «عدرا» از حیث ارتباطی برای این گروه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

هم اکنون ارتش سوریه از دو ناحیه منطقه غوطه را محاصره کرده است:

اول: از نقطه جنوبی، پس از هدف قرار دادن گروه‌های مسلح در «مزارع شبعا» که کار این گروه‌ها در این منطقه را یکسره کرده است.

دوم: اتمام عملیات تسلط بر «عدرا» در جنوب که در صورت تحقق این امر، گروه‌های مسلحی که در این منطقه قرار دارند، باید به سبب قطع کمک‌های غذایی و تسلیحاتی و نیروی انسانی آخرین نفس‌های خود را خواهند کشید.

محاصره گاز انبری غوطه شرقیه از این دو منطقه به معنای فراهم کردن امکان تصرف هرچه آسانتر دو منطقه «القاسمیه» و «البحاریه» توسط ارتش سوریه می‌شود، این درحالی است که ارتش سوریه تقریبا درحال اتمام عملیات خود در منطقه «عدرا» در شمال دمشق است و هر روز پیشروی چشمگیری را به منطقه «تل کردی» به سمت «میدعا» را پس از عملیات‌های کیفی و دقیق خود محقق می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،در این ارتباط یک منبع نظامی ارتش سوریه در گفت‌وگو با  فارس در دمشق تاکید کرد که هم اکنون تنها منطقه «میدعا» در غوطه شرقی باقی مانده که در انتظار عملیات ارتش سوریه و به این جهت حائز اهمیت است، چون تنها راه مفر و نجات عناصر مسلح در غوطه شرقی است، به ویژه آنکه عملیات ارتش سوریه در منطقه «البحاریه» در کنار میدعا از جنوب آغاز شده و از سوی دیگر نیز دیگر یگان‌های ارتش سوریه از سمت منطقه «تل کردی» و «عدرا» به سمت «میدعا» در حرکت می باشند و این سبب شده تا نبرد «مدعیا» از همه حیث حائز اهمیت باشد.

این منبع نظامی ارتش سوریه ادامه می‌دهد: پیروزی اخیر ارتش در تسلط بر اطراف منطقه «النشابیه» بزرگترین سبب براین امر است که ارتش تصمیم قاطع خود جهت پایان دادن به هرگونه حضور عناصر و گروه‌های مسلح در این منطقه را پایان داده و همچنین بیانگر موفقیت نقشه‌های ارتش سوریه در محاصره این مناطق و تشدید حلقه محاصره و فشار و بر عناصر مسلح است.

این منبع در ادامه افزود: درحال حاضر تنها گروه کوچکی از گروه‌های مسلح در این مناطق باقی مانده‌اند و بسیاری از عناصر این گروه‌ها یا به هلاکت رسیده و یا خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند، دقیقا مشابه منطقه «المعضمیه» در جنوب دمشق که حدود ۳۰ عنصر مسلح خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.

وی گفت: زمان آغاز نبرد «میدعا» هم اکنون بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده و اگر درگیری‌ها به منطقه «النشابیه» منتقل شود، این بدین معناست که کار گروه‌های و عناصر مسلح منطقه «میدعا» یکسره شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Reza-srm:

    امیدوارم دولت بشار خیلی … .. . خیلی سریع بر شورشیان پیروزشود و دشمنان اسد نابود شوند زیرا این دشمنان ؛ دشمن مردم و انقلاب مردم است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.