قطع گاز و افزایش ۱۳۰ تومانی قیمت هر لیتر مازوت سیمانی‌ها

۱۹م آذر ،

چکیده: یک کارشناس صنعت سیمان از افزایش ۱۳۰ تومانی قیمت هر لیتر مازوت مصرفی شرکت‌های سیمانی و قطع گاز این شرکت‌ها خبر داد.

علی محمد بد با اشاره به افزایش ۱۳۰ تومانی قیمت هر لیتر مازوت مصرفی شرکت‌های سیمانی از سوی دولت، اظهار داشت: سهم انرژی در قیمت تمام شده تولید سیمان ۳۰ درصد است که افزایش نرخ مازوت سبب بالا رفتن قیمت تولید این محصول شده است.

وی با بیان اینکه هر سال با فرا رسیدن فصل سرما، گاز مصرفی صنعت سیمان به منظور تأمین نیاز مصارف خانگی قطع می‌شود، افزود: در سال‌های قبل با قطع گاز، افزایش قیمت مازوت اتفاق نمی‌افتاد و شرکت‌های سیمانی سوخت مورد نیاز خود را از طریق مازوت تأمین می‌کردند ولی امسال همزمان با قطع گاز، قیمت مازوت نیز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بعضی کارخانه‌های سیمان که فقط مازوت‌سوز می باشند، همچنان مازوت را با قیمت لیتری ۷۰ تومان دریافت می‌کنند، گفت: شرکت‌هایی که تابه حال از گاز استفاده می‌کردند و حال گاز آنها قطع شده است نباید با شرکت‌های مازوت سوز تفاوتی داشته باشند و تمام صنعت سیمان باید از مازوت ۷۰ تومانی برخوردار باشد.

بد تأکید کرد: قیمت سوخت برای شرکت‌های سیمانی آزاد شده است، در حالی که قیمت محصولات این صنعت توسط دولت کنترل می‌شود.

این کارشناس صنعت سیمان ادامه داد: هر سال با قطع گاز، قیمت تمام شده مازوت برای کارخانه‌های سیمانی به اندازه همان هزینه گاز تمام می‌شد، اما امسال قیمت مازوت بسیار افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت پاکت مورد نیاز برای بسته‌بندی سیمان، گفت: عرضه پاکت سیمان در انحصار چند شرکت است و در حال حاضر با کاهش نرخ ارز قیمت پاکت کاهش نیافته است.

وی با بیان اینکه سال قبل قیمت هر پاکت سیمان ۲۳۰ تومان بود، گفت: در حال حاضر هر پاکت سیمان ۸۴۰ تومان عرضه می‌شود که دولت باید جلوی این گران‌فروشی را بگیرد و پاکت سیمان نیز مانند سیمان قیمت‌گذاری شود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.