قفل دفتر کار با فناوری پردازش ابری

۳۰ام بهمن ، همکاران سیستم- یک شرکت آمریکایی عرضه کننده قفل‌های پیشرفته در و پنجره، فناوری تازهی ساخته که اشخاص به کمک آن می‌توانند از فواصل دور درهای منازل و دفا‌تر کار خود را قفل کنند.

ویژگی جالب این دستگاه این است که با فناوری پردازش ابری کار می‌کند.

به گزارش وب پایگاه اینترنتی zdnet، شرکت سیمپلی سی کی (Simplicikey) قفل‌های تازهی عرضه کرده است که برای باز و بسته کردن آن‌ها نیازی به حضور فیزیکی صاحب منزل یا دفتر کار نیست، بلکه از راه دور و از طریق فناوری‌های پردازش ابری می‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد.
بر اساس این گزارش، فناوری تازه شرکت سیمپلی سی کی دارای یک رابط تحت وب است که می‌توان آن را روی ابزارهای همراهی مثل رایانه‌های لوحی و یا گوشی‌های هوشمند نصب کرد و از هر جایی و با هر فاصله‌ای از آن استفاده کرد.

البته کاربرانی که می‌خواهند از فاصله نزدیک‌تر قفل در منزل یا دفتر کار خود را باز و بسته کنند، می‌توانند از فناوری دیگر این شرکت استفاده کنند که کی فوب (Keyfob) نام دارد.

این فناوری تازه در حال حاضر با سیستم‌های عامل اندروید و آی او اس سازگار است. یکی از ویژگی‌های فناوری تازه شرکت سیمپلی سی کی این است که کاربران می‌توانند گذرواژه‌های مختلفی را بر روی آن تعبیه کنند و بدین طریق به اشخاص خاصی اجازه دهند این قفل‌ها را باز و بسته کنند.

قیمت این قفل و کلید تحت پردازش ابری در وب پایگاه اینترنتی شرکت عرضه کننده ۲۵۰ دلار اعلام شده است. بنا بر توضیحات سازندگان می‌توان این فناوری را در عرض ۳۰ دقیقه جایگزین قفل‌های کلیدخور کنونی کرد.

شرکت سیمپلی سی کی اعلام کرده قفل‌های تحت پردازش ابری این شرکت که کی کلود (KeyCloud) نام دارد، از اکتبر سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد، ولی فناوری کی فوب این شرکت زود‌تر وارد بازار خواهد شد.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.