قلبی سالم می خواهید سیر مصرف کنید

سیر با از بین بردن چسبندگی پلاکت ها از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به خواص درمانی سیر گفت: سیر تازه منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد گوگردی است و داری اثرات بسیار متنوعی ازجمله اثرات ضد میکروبی، ضدقارچ، ضد ویروس، ضد سرطان، کاهنده فشار خون، کاهنده چربی خون، کاهنده کلسترول و کاهش  دهنده چسبندگی پلاکت هاست.
 
مهندس سارا حکیم ادامه داد: به دلیل اینکه خواص اصلی سیر مربوط به مواد گوگردی آن است که دراثر حرارت کم تبخیر می شوند، بر همین اساس خواص  دارویی سیر پخته و سرخ شده به مراتب کمتر از سیر خام است.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از اثرات بسیار مهم سیر محافظت از سیستم قلبی است افزود: چسبندگی پلاکتها یکی از عوامل اصلی امراض قلبی، حمله ها و تنگی و تصلب شرایین است و تحقیقات نشان داده چسبندگی پلاکتها در آن دسته از افرادی که به طور مداوم مصرف کننده سیرهستند، بطور چشمگیری کاهش می یابد.
 
حکیم در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که از داروهای قلبی استفاده میکنند و یا اینکه دارای حساسیت دارویی هستند، بهتر است قبل از مصرف سیر با پزشک خود مشورت کنند زیرا مصرف همزمان سیر با دارو می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.