قلعه‌نویی: ژاوی سرمربی تیم ملی اسپانیا می‌شود/ بازیکنان ایرانی در پیشرفت فوتبال قطر موثر بودند

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با تمجید از سرمربی السد گفت: شاید برای ما به نوعی افتخار باشد که مربی حریف ما یک مربی با اخلاق به نام ژاوی هرناندس است. ایشان در آینده نزدیک احتمالا مربی تیم ملی اسپانیا هم خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار با السد اظهار کرد:‌ قبل از اینکه راجع به بازی صحبت کنیم، باید از باشگاه السد به خاطر میزبانی خوبش تشکر کنم. خیلی خوشحالم که بعد از ۳۵ سال به باشگاهی برگشتم که در آن بازی می‌کردم. خاطرات خوبی اینجا داشتم. زمانی که اینجا بودم دو جام بردیم. السد یکی از باشگاه‌های خوب آسیاست.

او درباره بازی هم گفت: طبیعتا انتظار همه این است که یک مسابقه خوب و تاکتیکی شود چون هم تیم سپاهان و هم السد فوتبال زیبایی بازی می‌کنند. شاید برای ما به نوعی افتخار باشد که مربی حریف ما یک مربی با اخلاق به نام ژاوی هرناندس است. ایشان در آینده نزدیک احتمالا مربی تیم ملی اسپانیا هم خواهد شد. تیم السد هم در چند سال گذشته نتایج خوبی در لیگ داخلی و آسیا داشته است. ما هم سپاهان هستیم و هم در لیگ و هم در شروع بازی‌مان در آسیا نتیجه خوبی گرفتیم. بازی قبلی ما به تاریخ پیوسته است و باید به فکر بازی با السد باشیم.

قلعه‌نویی اضافه کرد: ما می‌دانیم السد تیم بسیار خوبی در ساختار هجومی است و یکی از اهداف ما این است که ارتباط خط هافبک و حمله آن‌ها قطع کنیم چون اگر به آن‌ها اجازه بازی‌سازی بدهیم ما را اذیت می‌کنند.

سرمربی سپاهان درباه نقاط ضعف السد هم بیان کرد: یقینا این تیم یک سری نقاط ضعف دارد. ما در این چند روزه روی این نقاط کار کردیم و امیدواریم یک مسابقه خوب شود. در این مسابقه دو هدف داریم و امیدواریم حداقل به یکی از این هدف‌ها برسیم.

قلعه‌نویی ادامه داد: ما دو هدف داریم. ما از ارتفاع به یک کشور هم‌سطح دریا آمدیم و باید تطبیق‌پذیری ما انجام شود. هدف دوم ما این بود که از اینجا به عنوان یک کمپ استفاده کنیم. ما بعد از این مسابقه، هر ۴ روز یک بار بازی داریم. این‌جا یک نوع کمپ آمادگی برای ماست. می‌دانستیم السد میزبان خوبی برای ما خواهد بود.

سرمربی سپاهان درباره دورانی که در السد حضور داشت هم توضیح داد: از همین جا به احمد عمر مربی‌مان در آن زمان سلام می‌کنم و برایش آرزوی سلامتی دارم. به نظر من قطر در این ۳۵ سال خیلی پیشرفت کرده‌ است. دو جام ملت‌ها و یک بازی‌های آسیایی در اینجا برگزار کرده است و یک جام جهانی هم می‌خواهد برگزار کند که نشان دهنده پیشرفت این کشور است. وقتی به ۳۵ سال پیش برمی‌گردم، دیدن این تشکیلات شبیه یک رویاست که باشگاه السد تشکیلات به این خوبی درست کرده است.

او ادامه داد: البته در این سال‌ها من چندین بار به قطر آمده‌ام. یک بار به عنوان بازیکن استقلال برابر السد بازی کردم. یک بار هم به عنوان مربی تیم ملی ایران با تیم ملی قطر بازی کردیم که سرمربی‌شان اگر اشتباه نکنم متسو بود. در این چند ساله پیشرفت را در قطر احساس کرده‌ام. آن سالی که بازیکنان ایرانی به اینجا آمدند در پیشرفت فوتبال قطر خیلی تاثیر گذاشت. یادم است که فوتبال قطر قدرتی بود و با آمدن بازیکنان ایرانی تکنیک هم به آن اضافه و عامل پیشرفتشان شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به قدرت تهاجمی السد، سپاهان یک بازی تدافعی به نمایش می‌گذارد، اظهار کرد: کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند که من یک مربی هجومی هستم. من اعتقادم این است که بهترین دفاع حمله با برنامه است. ولی فوتبال جدید شامل دو ساختار حمله و دفاع است. ما برای هر دو برنامه داریم. ولی نتیجه مسابقه در کنفرانس نیست و در زمین مشخص می‌شود. این صحبت آقای فرگوسن است. امیدواریم بازیکنان ما وظایف‌ تاکتیکی را چه در ساختار حمله و چه در ساختار دفاعی به خوبی انجام دهند.

قلعه‌نویی در پایان درباره تیم خودش هم، گفت: ما هم سپاهانیم و این سیزدهمین باری است که در آسیا هستیم. تنها باشگاه ایرانی هستیم که در جام باشگاه‌های جهان حضور داشته است. فینال آسیا را هم تجربه کردیم. یقینا سپاهان در لیگ ایران هم جز پرافتخارترین‌هاست. امیدوارم فردا یک مسابقه خوب شود چون سپاهان هم یک تیم بسیار بزرگ و با شخصیت است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.