قلعه تندر؛ میزبان بازی استقلال و بوریرام یونایتد‎

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – استادیوم آی- موبایل میزبان دیدار استقلال و بوریرام یونایتد در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست.

به گزارش ممتاز؛ این استادیوم ۲۴ هزار نفری طی ۲۵۶ روز و در کمتر از یک سال ساخته و در سال ۲۰۱۱ مورد بهره برداری قرار گرفت. رکورد مدت زمان ساخت این استادیوم در گینس ثبت شد. نکته جالب اینکه کل جمعیت شهر بوریرام ۲۸ هزار نفر است! حدود ۱۷ میلیون دلار برای ساخت این استادیوم زیبا هزینه شد. در این مجموعه، پارکینگی به ظرفیت ۵۰۰ ماشین و البته ۱۰۰۰ موتورسیکلت طراحی شده است. موتورسیکلت وسیله نقیله مورد علاقه تایلندی هاست! استادیوم خانگی تیم بوریرام یونایتد به ” قلعه تندر” شهرت دارد.

بوریرام یونایتد در فصل جاری لیگ برتر تایلند با میانگین ۱۸۲۸۸ تماشاگر در هر بازی، پرتماشاگرترین تیم است که نسبت به سال قبل حدود ۳ هزار نفر به میانگین تماشاگرانش افزوده شده است. این در حالیست که میانگین تماشاگر در لیگ تایلند ۶ هزار نفر است.

تیم بوریرام یونایتد در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا ۴ بازی در این استادیوم انجام داده است که مقابل جیانگسوی چین و بنیادکار ازبکستان پیروز شده و با سئول کره جنوبی و سندای ژاپن مساوی کرده است.


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.