قلعه نویی: جباری که بازیکن بزرگی است باید رفتارش هم بزرگانه باشد

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – ایسنا نوشت:

امیر قلعه نویی در پایان عصر سه شنبه تیمش گفت:«ما می‌خواهیم امسال شاکله اصلی تیم را حفظ کنیم. سال قبل تیم شکل واقعی خودش را پیدا کرده بود و همان طور که گفته بودم، به بلوغ فوتبالی در لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم. ما به دنبال رفع نقاط ضعف و تقویت تیم‌مان هستیم. در بحث تقویت عملکرد خوبی داشته‌ایم، ۶ بازیکن می‌توانیم بگیریم که تاکنون ۴ بازیکن خوب را جذب کرده‌ایم. ان‌شاءالله سایر بازیکنان هم به تیم اضافه شوند و تیم‌مان تقویت شود. امروز عمران‌زاده تمدید کرد و ما تلاش داریم ۷۰ تا ۸۰ درصد تیم سال قبل را در استقلال حفظ کنیم.»

او در پاسخ به سوالی دربارهٔ وضعیت مجتبی جباری گفت:« جباری بازیکن بسیار بزرگی است و کاپیتان دوم استقلال است. او سالیان بسیاری برای استقلال زحمت کشیده اما اعتقاد دارم همان گونه که از نظر فنی بزرگ شده، از لحاظ رفتاری و گفتمان هم باید بزرگ شود. استقلال مشکلات بسیاری دارد. ما منکر این نیستیم اما ما با همه این مشکلات در لیگ، قهرمان شده‌ایم و به ۸ تیم آسیایی رسیده‌ایم. دست به دست هم دادیم و این موفقیت را به دست آوردیم. من فکر نمی‌کنم جباری در این سال‌ها که در استقلال بوده است، تا این حد از لحاظ مالی دریافتی داشته باشد. او نیم فصل دوم به تیم ما اضافه شد و تمام قراردادش را دریافت کرد. این در حالی بود که بسیاری از بازیکنان استقلال حدود ۲۰ یا ۴۰ درصد از قراردادشان را دریافت کرده بودند.»

سرمربی استقلال در ادامه افزود:« من پس از پایان فصل یک درخواست هم به هیات مدیره استقلال نوشتم که با توجه به کم بودن مبلغ قرارداد جباری و موثر بودنش، کمی در قراردادش افزایش اتفاق بیفتد. ما این مسائل را آماده کردیم. من اعتقاد دارم جباری در صعود تیم ملی هم موثر بود. او ضعف‌های تیم ملی را برطرف کرد اما صحبت‌های اخیر او نه به خودش نه به تیم و نه به مردم کمکی نمی‌کند. او ۶ ماه روی فوتبالش انرژی گذاشت و به استقلال و تیم ملی کمک کرد. جباری از سرمایه‌های فوتبال ماست. به هر حال زمان می‌برد و ان‌شاءالله دو طرف متقاعد شوند تا در استقلال بمانند. جباری در پست خودش یکی از بهترین‌های ایران و آسیاست اما نباید شان و شخصیت مردم را پایین بیاورد. این نظر من است ولی گذر زمان بسیار مهم است.»

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد جمع‌بندی شما از ماجرای جباری مثبت است، بیان کرد:« استقلال خانواده بزرگی است و بسیار‌ها آرزوی پوشیدن این پیراهن را دارند. جباری بازیکنی است که پیشنهادات بسیاری دارد. سال قبل در فرودگاه بود که من به او زنگ زدم و گفتم در استقلال بماند. من کلا عادت ندارم به بازیکن زنگ بزنم. تنها دو بار این کار را کردم که یک بارش برای جباری بود. به هر حال با کمی سعه صدر می‌توان مسائل را حل کرد.»

او در پاسخ به این سوال که اردوی استقلال در اوکراین به کجا رسید، گفت:« من یک سری دوستان خوب در آنجا دارم. سفری به اوکراین داشتم و یکی از دوستان‌مان با نماینده مجلس که اگر اشتباه نکنم نامش تدیف بود، آشنا بود. من درخواست یک اردو را دادم و او با رییس باشگاه دیناموکیف تماس گرفت. به ما همان فردایش وقت دادند و به این باشگاه رفتیم. به هر حال استقلال تیم بزرگی است و برای آن‌ها هم این مسئله مهم بود. آن‌ها چند سوال دربارهٔ استقلال پرسیدند. رییس باشگاه دیناموکیف همان جا به معاونش که پسر جوانی بود دستور داد که برنامه‌ریزی یک اردو را از ۱۴ تا ۲۱ تیر برای ما در دستور کارش قرار دهد.»

سرمربی استقلال با اشاره به مشکلات خروج تیم از ایران گفت:« این بخش فوتبالی ماجراست اما اگر شورای برون مرزی و نهادهای غیر فوتبالی مانع سفر شوند، بحث دیگری است. به هر حال ما می‌خواهیم برویم. حضور در آنجا برای استقلال خوب است چرا که دینامو یک باشگاه صاحب نام در اروپاست. رییس قبلی‌اش معاون یوفا بوده است، همان طور که گفتم نگاه فوتبالی ماجرا حل شده است. آن‌ها دعوتنامه فرستاده‌اند و من از دوستم آقای گلستانی هم خواستم که یک بازی دیگر هم برای ما ترتیب دهد که آن هم حل شده و مشکل خاصی وجود ندارد. »

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.