قلم مایکروسافت روی هر صفحه نمایشی کار می‌کند!

این قلم طوری طراحی شده است که حتی صفحه نمایش های غیر لمسی هم بتوانند ورودی های آن را دریافت کنند. آنطور که MIT’s Technology Review شرح داده است، قلم مایکروسافت به جای تکیه بر لمسی بودن صفحه نمایش ، از دو دوربین که روی خودش نصب شده اند استفاده خواهد کرد تا از این طریق حرکت و زاویه را بر روی صفحه ردیابی کند. در واقع این قلم می تواند با عکس گرفتن از صفحه نمایش ، پیکسل هایی که ردیابی شده است را محاسبه کرده و از روی آن موقعیت خود را تعیین کند.

به گزارش Technology Review نمونه اولیه این قلم از آزمایشات داخلی مایکروسافت پیروز بیرون آمده است و در حال حاضر این کمپانی در نظر دارد محصول جدیدش را توسعه داده و آن را برای عرضه در بازار آماده سازد. یکی از چالش هایی که این قلم همچنان با ان مواجه است چگونگی ردیابی میزان حساسیت فشار وارد آمده بر صفحه نمایش بدون آسیب زدن به آن است.

به هر حال همین که این قلم می تواند روی هر صفحه نمایشی کار کند ، مزیت بزرگی برای مایکروسافت قلمداد می شود.

این کمپانی ویندوز ۸ را برای استفاده کامپیوترهای شخصی و تبلت ها آماده کرده است. اما اکثر کاربران کامپیوتر های رومیزی و لپ تاپ ها در باره مشکل بودن کاربرد موس و کیبرد روی این سیستم عامل شکایت دارند و آن را از بدترین ویژگی ها ویندوز ۸ می دانند. بنابراین طراحی قلمی که بتواند روی هر صفحه نمایشی از مانیتور های LCD گرفته تا نمایشگر های لپ تاپ کا رکند می تواند به این دست از شکایت ها پایان دهد.

سسخنگوی مایکروسافت درباره این قلم به Cnet گفته است: تحقیقات مایکروسافت بر روی پروژه هایی که بتواند نحوه تعاملات ما را با فن آوری ها بیش از پیش طبیعی کند متمرکز شده است. یکی از این پروژه ها ، کار بر روی روش های دریافت ورودی های چند گانه است.

Cnet/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.