قلیچدار اوغلو: اردوغان احترام ترکیه را از بین برد

۱۹م اسفند ،

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه با انتقاد از سیاستهای دولت اردوغان اعلام کرد: به خاطر سیاست‌های نادرست اردوغان هیچ کس برای ترکیه احترام قائل نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب “مردم جمهوری” ترکیه، بزرگترین حزب مخالف دولت این کشور در سخنانی گفت: سیاست‌های دولت رجب طیب اردوغان، اول وزیر ترکیه در قبال سوریه شکست خورده و خطرناک است.

وی افزود: اردوغان زمانی که جهان و همپیمانان خود در غرب را به بی‌توجهی به بحران سوریه متهم کرد در واقع اعتراف کرد که سیاست‌هایش در سوریه شکست خورده و جز چند کشور محدود از جمله قطر و عربستان کشور دیگری در این سیاست‌ها با وی همراه نیست.

قلیچدار اوغلو ادامه داد: اظهارات اخیر اردوغان که به آن افتخار می‌کند در واقع به این معناست که او هر کاری بخواهد در خاورمیانه و جهان اسلام انجام می‌دهد اما به سبب سیاست‌های اردوغان هیچ کس برای ترکیه احترام قائل نیست و دیگر هیچ کس در خاورمیانه نیست که به خاطر سیاست‌های اردوغان نسبت به سوریه برای کشور ترکیه حرمت قائل شود.

وی افزود: حزب ما برای بازگرداندن روابط ترکیه با سوریه به وضعیت طبیعی خود و گشایش مجدد مرزهای دو کشور تلاش می‌کند.

قلیچدار اوغلو همچنین به سفر اخیر هیات پارلمانی ترکیه به سوریه و دیدارشان با مقامات این کشور از جمله بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اشاره کرد و گفت: هدف از این سفر بالا بردن صدای واقعی مردم سوریه و رساندن آن به گوش منطقه و جهان است تا به این وسیله از وجهه و عزت ترکیه حفاظت شود.

وی در واکنش به انتقادات اردوغان از حزبش نیز گفت: همه جهان می‌دانند که چرا هیات پارلمانی ترکیه به سوریه سفر کرده اما به نظر می‌رسد اردوغان نمی‌خواهد این مساله را بفهمد و یا اینکه از درک حقیقت رنج می‌برد.

وی تاکید کرد: حزب مردم جمهوری به ارتباط خود با اسد و مخالفان سوریه ادامه می دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.