قمار فورد با موستانگ

قمار فورد با موستانگ

Bookmark and Share

فورد قرار است نسل جدید موستانگ را در روز ۱۷ آوریل سال ۲۰۲۴، دقیقاً در پنجاهمین سالی که اولین نسل موستانگ فروخته شد، به بازار عرضه کند. 

مجله آمریکایی کار اند درایور (Car and Driver) در تازه‌ترین شماره خود با اعلام این خبر جزییات بیشتری از این خودروی اسپرت منتشر کرده است. 

اندازه این فورد که به عنوان مدل ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد چندان با نسل فعلی فرقی ندارد اما فاصله بین دوچرخ آن اندکی کمتر است و به خاطر استفاده از فنربندی مجزا برای چرخ‌های عقب فضای داخل خودرو اندکی بیشتر خواهد شد. 

نسل فعلی موستانگ تنها در آمریکای شمالی بازار خوبی دارد و در کشورهای دیگر چندان از آن استقبال نشده است. اما فورد می‌خواهد مدل جدید را به بازارهای تازه وارد کند. به همین دلیل تنوع موتورهای این خودرو بیشتر خواهد شد. علاوه بر یک موتور شش سیلندر و سه موتور هشت سیلندر،‌فورد برای بازار آسیا به عرضه ماشین با یک موتور چهارسیلندر هم  فکر می‌کند. 

قمار فورد با موستانگ

برای اولین بار از سال ۱۹۹۳ تا کنون، موستانگ در آمریکا هم با یک موتور چهار سیلندر عرضه خواهد شد. این موتور ۲.۴ لیتری به سیستم توربو مجهز است و جای موتور ۳.۷ لیتری شش سیلندر کنونی را خواهد گرفت. قدرت این موتور هنوز مشخص نیست اما احتمالاً بیشتر از ۲۵۰ اسب بخار خواهد بود. 

موتور ۵ لیتری هشت سیلندر همچنان روی این خودرو سوار می‌شود و قدرت آن احتمالاً همان ۴۲۰ اسب بخار باقی خواهد ماند. هنوز اطلاعاتی درباره نمونه شلبی نسل جدید منتشر نشده است اما این مدل هم احتمالاً موتور آن ۵.۸ لیتری است و قدرتش ۶۶۲ اسب بخار پیش‌بینی می‌شود. 

جعبه دنده مدل جدید با مدل فعلی یکسان خواهد بود و فورد تنها یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک جدید اضافه خواهد کرد. 

قمار بزرگ فورد در طراحی ظاهری خودرو است. موستانگ در پنجاه سال گذشته بالا و پایین‌های زیادی داشته و شخصیت‌های متفاوتی از این خودرو به بازار عرضه شده است. اما نمونه فعلی که در سال ۲۰۰۵ با الهام  از نسل اول موستانگ طراحی شد طرفداران زیادی پیدا کرده بود. 

قمار فورد با موستانگ

کانسپت ایووس

اگر چه هنوز هیچ تصویر یا طرحی به طور رسمی از  نسل جدید موستانگ منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد فورد قصد دارد این خودرو را با الهام از فلسفه جدید «طراحی جهانی» خود طراحی کند. الگوی این فلسفه کانسپت ایووس است که در نمایشگاه فرانفکورت سال گذشته رونمایی شده. {+} این الگو اگر چه زیبا است اما تقریباً هیچ نشانه‌ای از موستانگ فعلی در آن دیده نمی‌شود

خطوط ساده ایووس بدون شک بسیاری از طرفداران دو آتشه موستانگ را راضی نخواهد کرد، اما فورد امیدوار است بتواند با مدل جدید طرفدارانی خارج از آمریکای شمالی برای موستانگ به دست آورد.  قماری که معلوم نیست کارخانه آمریکایی در آن برنده باشد. 

برچسب ها : فورد | موستانگ ۲۰۲۴ | تاریخ : ۲۰۱۲/۱۰/۱۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.