قم میزبان همایش ملی شعر فاطمی

قم / واحد مرکزی خبر / فرهنگی تصویری

کنگره ملی شعر فاطمی دیشب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار شد .
در این مراسم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شعر آئینی برگزار شد ، شاعران و مدیحه سرایان بنام کشور با خواندن اشعار خود در مدح اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بویژه حضرت زهرا (س) عشق و ارادت خود را به آن حضرت ابراز کردند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما گفت : کنگره شعر فاطمی از سال۸۹ در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و امسال برای سومین بار متوالی در شهر مقدس قم با حضور پرشور شاعران پیشکسوت و جوان و نیز مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) برگزار شد .
آقای حسینی با اشاره به جایگاه ارزشمند قم در عرصه علوم و معارف دینی، آن را مناسب ترین شهر برای میزبانی چنین کنگره ای عنوان کرد و افزود : قم باید پشتوانه محکمی برای برنامه های مختلف علمی و هنری بویژه شعر آئینی باشد چرا که بیشترین آمار چاپ و نشر کتب و آثار اسلامی در کشور به قم اختصاص دارد .
دبیر اجرایی سومین کنگره ملی شعر فاطمی هم برگزاری کنگره شعر فاطمی را نشان دهنده عشق و ارادت هنرمندان ولایی و تلاش مستمر آنها در راه حفظ و نشر ارزشهای دینی دانست .
آقای مجاهدی افزود : علی رغم اینکه بخاطر فرصت کم ، فراخوانی برای این کنگره نشده بود اما با استقبال پرشور شاعران بنام عرصه شعر آئینی کشور و مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) مواجه شد .
او همچنین با اشاره به سابقه هزار و صد ساله شعر آئینی افزود : شعر آئینی قلمرو وسیعی دارد و و هر مقوله ای که متاثر از آموزه های اسلامی و تعالیم وحیانی باشد در قلمرو شعر آئینی است .
۰۰۰۲

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.