قم نباید لحظه‌ای از ریل پیشرفت خارج شود/ تاکید بر اولویت مباحث فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، کرم رضا پیریایی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد در سخنانی، با بیان اینکه اولویت اول بنده در استان قم مباحث فرهنگی است افزود: قم محل التقای همه ارزش‌ها است و اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند خدمت به قم خدمت به یک شهر نیست بلکه خدمت به آبروی نظام و کشور است اهمیت، ارزش و جایگاه شهر قم را نشان می‌دهد.

استاندار جدید قم گفت: در گذشته به این استان جفا شده که برای جبران عقب ماندگی‌ها نیازمند سال‌ها تلاش و کار با شتاب هستیم.

برنامه‌ها در قم باید بر اساس آمایش سرزمین باشد

پیریایی با بیان اینکه اولویت برنامه‌های بنده در استان قم بر اساس آمایش سرزمین است افزود: ما آمایش سرزمین را برای اولین بار در استان همدان نوشتیم که بر اساس آن وضع موجود استان شناسایی و برنامه ریزی در خصوص بخش‌های مختلف صورت گرفت که در استان قم نیز باید این آمایش سرزمین بر اساس واقعیت و به دور از شعار اجرایی شود.

وی گفت: آنچه در دوران مسئولیت حجت الاسلام موسی‌پور در قم صورت گرفته بسیار گسترده‌تر از گزارش داده شده است که این فعالیت‌ها در دوره جدید ادامه خواهد یافت.

بهترین اقدامات باید در قم صورت گیرد

پیریایی با بیان اینکه شخص استاندار تنها یک خدمتگزار در استان است که همه باید او را همراهی و کمک کنند افزود: صحبت ما وفاق است و همه اقداماتی که در سراسر کشور اجرایی می‌شود باید بهترین آن‌ها در قم اجرا شود.

استاندار جدید قم ادامه داد: وفاق مدنظر ما تنها وحدت در کف نیست بلکه باید به دنبال وفاق واقعی باشیم.

وی ادامه داد: طرح‌های مهر ماندگار باید در استان با قوت ادامه یابد و قم نباید لحظه از ریل پیشرفت خارج شود.

پیریایی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در استان باید با جدیت دنبال شود افزود: در سال ۸۸ در استان همدان ۱۸ درصد بیکاری داشتیم که این آمار امروز به ۱۲ درصد کاهش یافته است و مقام سوم را در این زمینه در سال ۹۰ به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری ۹ درصد در قم مناسب است اما باید در جهت کاهش ان تلاش کرد افزود: بنده هیچ قولی نخواهم داد و قول و وعده‌ها تنها در شورای برنامه ریزی و کارگروه اشتغال عنوان خواهد شد.

استاندار جدید قم گفت: باید تمام وقت برای پیشرفت استان قم تلاش کرد و بنده خود را سرباز ولایت و نوکر مردم می‌دانم.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.