قهرمانی ایران در وزنه‌برداری آسیا در گرو درخشش سلیمی و انوشیروانی

نیاز تیم ملی به سه طلا، یک نقره و دو برنز دیگر

با وجود آنکه نواب نصیرشلال نتوانست امتیازات حرکات دوضرب و مجموع را از آن خود کند، هنوز امیدهای قهرمانی در آسیا در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران زنده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هم اکنون تیم ملی وزنه برداری کشورمان با ۳۴۶ امتیاز تیمی در رده ششم مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارد و کره جنوبی با ۴۲۷ امتیاز صدرنشین است. با این حال چیزی که شانس های قهرمانی را برای ما زنده نگه می دارد، حضور دو وزنه بردار کشورمان در دسته فوق سنگین است؛ جایی که کره ای ها فقط یک وزنه بردار دارند.

با این تفاسیر تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای قهرمان شدن به ۱۳۵ امتیاز دیگر نیاز دارد. به عبارتی با کسب حداقل ۳ مدال طلای بهداد سلیمی و یک نقره و ۲ برنز سجاد انوشیروانی، تیم ملی وزنه برداری کشورمان با ۵۰۱ امتیاز، روی سکوی قهرمانی آسیا خواهد ایستاد. این درحالی است که جمع امتیازات تیم ملی وزنه برداری کره جنوبی با احتساب کسب دو مدال نقره و یک برنز وزنه بردار دسته فوق سنگین این کشور، به عدد ۵۰۰ خواهد رسید.

در غیر اینصورت اگر وزنه بردار کره ای بعد از بهداد سلیمی، مدال های نقره هر ۳ حرکت را به دست آورد، این کره جنوبی خواهد بود که عنوان قهرمان را از آن خود می کند.
آنچه در زیر آمده رده بندی امتیازی ۱۰ تیم برتر آسیا تا قبل از شروع رقابتهای دسته ۱۰۵+ است:

۱- کره جنوبی با ۴۲۷ امتیاز
۲- چین با ۴۲۰ امتیاز
۳- تایلند با ۴۱۵ امتیاز
۴- قزاقستان با ۳۸۶ امتیاز
۵- ازبکستان با ۳۷۸ امتیاز
۶- ایران با ۳۴۶ امتیاز
۷- سوریه با ۳۴۱ امتیاز
۸- ترکمنستان با ۳۲۸ امتیاز
۹- ژاپن با ۳۱۵ امتیاز
۱۰- عراق با ۲۹۲ امتیاز


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.