قهرمان المپیکی تونس مدال طلای خود را تقدیم انقلاب کشورش کرد

به گزارش ایرنا، الملولی هنگام بازگشت به کشورش گفت که این موفقیت تاریخی را به انقلاب تونس که به مردم من آزادی و کرامت بخشید، هدیه می کنم.

وی افزود: این انقلاب باعث شد که برعکس گذشته امروز با سربلندی و بدون ترس از فشارها به کشورم برگردم.

الملولی که در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن صاحب مدال طلای شنای آزاد ۱۵۰۰ متر شده بود، در مسابقات المپیک لندن علاوه بر مدال طلا مدال برنز این رشته را هم بدست آورد

وی به همراه یک هموطن دونده خود برای کشورشان یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز از مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن به ارمغان آوردند.

الملولی اولین ورزشکار عرب است که در مسابقات المپیک صاحب دو مدال طلا شده است.

این شناگر تونسی گفت که هنوز در باره کناره گیری از ورزش تصمیم نگرفته است.

‘ طارق ذیاب ‘ وزیر ورزش و جوانان تونس که برای استقبال از الملولی به فرودگاه بین المللی تونس (کارتاژ) آمده بود ، گفت که الملولی در تاریخ ورزش تونس جاودانه شد و امیدواریم با ادامه فعالیت های ورزشی شاهد حضور او در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو باشیم .

علاوه بر وزیر ورزش و جوانان، ‘ سمیر دیلو’ وزیر حقوق بشر و سخنگوی رسمی دولت ، ‘ عبداللطیف المکی’ وزیر بهداشت ، ‘ الیاس الفخاخ’ وزیر گردشگری و خانم ‘ سهام بادی ‘ وزیر زنان و خانواده تونس برای استقبال از شناگر تونسی به فرودگاه آمده بودند.

الملولی با کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز لقب برترین ورزشکار المپیکی را در تاریخ تونس بدست آورده است و قبل از او ‘ محمد القمودی’ با کسب یک مدال طلا ، ۲ نقره و یک برنز برترین ورزشکار المپیکی این کشور بود.

خاورم ** ۱۳۲۴** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۷۰۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.