قهوه از خطر مرگ ناشی از سرطان دهان پیشگیری می‌کند

۲۸م آذر ،

قهوه از خطر مرگ ناشی از سرطان دهان پیشگیری می‌کند

قهوه از خطر مرگ ناشی از سرطان دهان پیشگیری می‌کند

 تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد مصرف منظم قهوه می‌تواند احتمال مرگ ناشی از ابتلا به سرطان دهان را کاهش دهد.

به گزارش رراسخون به نقل از فارس، این تحقیقات پزشکی حاکی است: مصرف منظم قهوه به طور روزانه با میانگین چهار فنجان در روز می تواند احتمال مرگ ناشی از ابتلا به سرطان دهان را کم کند.

جمعیت سرطان آمریکا در تازهترین گزارش خود آورده است: اشخاصی که بیش از چهار فنجان قهوه در روز مصرف می کنند؛ به طور قابل ملاحظه‌ای احتمال مرگ آنها در اثر ابتلا به سرطان دهان کاهش می‌یابد.

محققان همچنین دریافتند: اشخاصی که به مصرف قهوه عادت داشتند، به میزان ۵۰ درصد کمتر در معرض خطرات مرگ ناشی از ابتلا به سرطان دهان و حلق در مقایسه با اشخاصی بودند که قهوه مصرف نمی‌کردند یا با میانگین کمتری گاه گاهی آن را مصرف می‌کردند.

قهوه یکی از مهمترین و بیشترین نوشیدنی‌های مصرفی در سطح گسترده در جهان است و حاوی ترکیبات گوناگون مهم آنتی اکسیدان و پلی فنول و سایر ترکیبات بیولوژیک موثر است که به محافظت از انسان در برابر ابتلا به تومورهای سرطانی و تکثیر آنها کمک می کند.

این درحالی است که تحقیقات نشان می دهد سرطان دهان و حلق یکی از شایع ترین سرطانها در جهان است و علم معاصر با دلایل ثابت کرده است که قهوه و ماده کافئین دارای خواص پیشگیرانه است و از گسترش سرطان دهان و حلق جلوگیری می‌کند.

محققان همچنین دریافته‌اند که مصرف قهوه، دردهای ناحیه کتف و گردن را به خصوص برای اشخاصی که روزانه تحرک کمی دارند مانند اشخاصی که با رایانه کار می‌کنند، کاهش می‌دهد.

در همین حال، تحقیقات نشان داده است که مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست کارسینوم سلول بازال را کاهش دهد.

محققان در تحقیقات تازه خود همچنین دریافته‌اند که خوردن بیش از ۵ فنجان قهوه در روز برای زنانی که می‌خواهند از طریق روش IVF باردار شوند؛ خطرناک است و اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.