قهوه بنوشید !

۳۰م آذر ،

قهوه بنوشید !

بر اساس گزارش انجمن پزشکی آمریکا، نوشیدن چای یا قهوه اثر بدی بر سلامت ندارد و اشخاصی که مصرف چای یا قهوه دارند در سلامت کامل زندگی می کنند.

به گزارش راسخون، تحقیقات نشان داده که نوشیدن قهوه دارای مزایایی است.از جمله مزایای مصرف قهوه، جلوگیری از آلزایمر و محافظت از کبد است.

 اخیرا تحقیقات نشان داده که قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کم می کند. مطالعات متابولیک کوتاه مدت ثابت کرده که افزایش قند خون مقاومت به انسولین را بسیار می کند. محققان نشان دادند که مصرف این نوشیدنی در زنان کاهش ۸ درصدی و برای مردان کاهش ۴ درصدی ابتلا به دیابت را به همراه داشت.

بر اساس تحقیقات، افزودنی های اضافه شده به قهوه از جمله شیرین کننده ها سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می گردد و خود قهوه یه تنهایی اثر سوء ندارد. مصرف ۴ فنجان قهوه در روز موثر است ولی مصرف بیشتر از این حد پیشنهاد نمی گردد.

گرچه بعضی از مواد شیمیایی موجود در قهوه سرطان زا تشخیص داده شده است ولی در بعضی از مطالعات اثر ضد سرطانی آن ثابت شده است. مدارک بسیاری در مورد مفید بودن نوشیدن قهوه به دست ۀمده و مشخص شده که طول عمر اشخاصی که قهوه می نوشند بیش از کسانی است که قهوه مصرف نمی کنند.

منبع: scitechdaily
/2759/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.