قوانین مبارزه با مواد مخدر بازدارنده‌اند/ ضرورت تعامل همه مسئولین برای ریشه کنی اعتیاد

یک حقوقدان گفت: قوانین مبارزه با مواد مخدر با اصلاحات مکرر بازدارنده اند، برای ریشه کن کردن اعتیاد مسئولین باید تعامل بیشتری داشته باشند.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره قوانین مربوط به جرایم مواد مخدر اظهار داشت: قانون مربوط به جرایم مواد مخدر در طول سه دهه انقلاب اسلامی بارها و بارها اصلاح و بازنگری شده و در حال حاضر این قانون از صراحت کافی برخوردار است.

این حقوقدان در ادامه تصریح کرد: تصویب قوانین نمی‌تواند به تنهایی زمینه بازدارندگی جرایم را به وجود آورد بلکه قوانین تصویب شده باید در جامعه اجرایی شوند تا نتایج مورد نظر را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در این ستاد اکثر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها حضور دارند که هر یک بر اساس تاثیرگذاری‌های خود باید بتوانند وظایف‌شان را با برنامه‌ریزی مشترک ستادی انجام دهند.

برزگر ادامه داد: اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر باید تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا از این طریق روند مبارزه با این معضل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به موفقیت بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه مرزهای واردات مواد مخدر به کشور باید بسته شود، خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی و نظامی باید ورود مواد مخدر به کشور را متوقف کنند زیرا تا زمانیکه این مواد به کشور وارد می‌شود، رشد مصرف آن در کشور ادامه می‌یابد و هر روز به مجرمان مواد مخدر افزوده می‌شود.

این حقوقدان خاطر نشان کرد: قوانین مبارزه با مواد مخدر با اصلاحات مکرر بازدارنده‌اند، برای ریشه کن کردن اعتیاد مسئولین باید تعامل بیشتری داشته باشند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.