قوانین رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک نوجوانان اعلام شد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری شرایط و ضوابط حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان در نانجینگ چین را اعلام کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی در سال ۲۰۲۴ در شهر نانجینگ چین برگزار می‌شود که طی آن فدراسیون‌های زیر نظر کمیته بین‌المللی المپیک شرایط و ضوابط حضور تیم‌هایشان را در این دوره از رقابت‌ها اعلام می‌کنند.

در این میان فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری نیز شرایط حضور در این رقابت‌ها را iبه طور کامل اعلام کرده است. بنا بر اعلام IWF رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان در بازی‌های المپیک در ۶ وزن مردان و ۵ وزن زنان برگزار خواهد شد. ۶ وزن مردان عبارتنداز: ۵۶ ، ۶۲ ،‌۶۹ ،‌ ۷۷ ، ۸۵ و ۸۵+ کیلوگرم و دسته‌های ۴۸ ، ۵۳ ، ۵۸ ، ۶۳ ، ۶۳+ کیلوگرم اوزانی می باشند که زنان در آن‌ها رقابت خواهند کرد.

همچنین بر اساس اعلام این فدراسیون قرار است ۱۱۰ وزنه‌بردار پسر و دختر در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند که در بخش مردان ۴۷ و در بخش زنان ۳۹ وزنه‌بردار از طریق رقابت‌های انتخابی جهانی و قاره‌ای iبه بازی‌های المپیک راه پیدا می‌کنند. کشور میزبان یعنی چین نیز در هر دو بخش دو نماینده خواهد داشت. همچنین بنا بر تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک ۱۱ سهمیه در بخش مردان و ۹ سهمیه در بخش زنان iبه کشورهایی اعطا خواهد شد که نمی‌توانند جواز حضور در بازی‌ها را iبه دست بیاورند. هر کشور نیز تنها می‌تواند دو وزنه‌بردار دختر و دو وزنه‌بردار پسر در بازی‌ها شرکت دهد.

نکته مهم دیگری که در این میان اعلام شده این است که وزنه‌برداران شرکت کننده در بازی‌های المپیک تابستانی،‌ باید بین تاریخ‌های اول ژانویه ۱۹۹۷ تا ۳۱ دسامبر ۱۹۹۹ iبه دنیا آمده باشند.

همچنین IWF اعلام کرده که رقابت‌های جهانی نوجوانان که سال آینده در ازبکستان برگزار می‌شود، اولین پله برای دستیابی iبه سهمیه بازی‌های نانجینگ است، iبه طوری که تیم‌هایی که در این دوره از رقابت‌ها عنوان‌های اول تا نهم را iبه دست آورند دو سهمیه کامل برای حضور در المپیک خواهند داشت. تیم‌های دهم تا شانزدهم نیز یک سهمیه iبه دست می‌آورند.

همچنین اعلام شده در رقابت‌های قاره‌ای اروپا و آسیا، ۵ تیم اول یک سهمیه برای حضور در بازی‌ها iبه دست می‌آورند و در رقابت‌های قهرمانی قاره‌های آمریکا،‌ آفریقا و اقیانوسیه نیز چهار تیم اول iبه یک سهمیه المپیک دست پیدا می‌کنند. البته نحوه اعطای جواز حضور در بازی‌های المپیک برای بانوان کمی تغییر می‌کند، iبه طوری که در رقابت‌های جهانی نوجوانان، تیم‌های اول تا هفتم بخش زنان دو سهمیه و تیم‌های هشتم تا پانزدهم سه سهمیه برای المپیک نوجوانان iبه دست می‌آورند. در رقابت‌های قاره‌ای نیز ۴ کشور برتر اروپا و آسیا و سه کشور برتر آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه هر کدام یک سهمیه خواهند داشت.

نکته قابل تامل رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک نوجوانان این است که فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری ۱۱۴ کشوری که در قاره‌های مختلف شرایط ضعیف‌تری نسبت iبه تیم‌های قدرتمند دارند را انتخاب کرده و iبه آن‌ها اعلام کرده که آن‌ها می‌توانند از یک سهمیه ویژه برای حضور در این بازی‌ها استفاده کنند.

۲۵ کشور آسیایی نیز در این لیست ملاحظه می‌شوند اما نام کشورهایی مانند ایران، قزاقستان، ژاپن و کره جنوبی که از برترین‌های آسیا می باشند، در این لیست iبه چشم نمی‌خورند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.