قوانین ۲ بخش از هشتاد و پنجمین مراسم اسکار تغییر کرد

سینما پرس-گروه سینما/ مسئولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار در ۲ بخش «بهترین ترانه فیلم» و «بهترین طراحی هنری» هشتاد و پنجمین دوره این مراسم سالیانه قوانین جدیدی وضع کرده‌اند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که در ۲ بخش «بهترین ترانه فیلم» (Best Original Song) و «بهترین طراحی هنری» (Best Art Direction) هشتاد و پنجمین دوره این مراسم سالیانه قوانین جدیدی را وضع کرده‌اند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، براساس قوانین جدید از این پس بخش «بهترین ترانه فیلم» مراسم اهدای جوایز اسکار به طور قطع پنج نامزد دارد.

مسئولان آکادمی اسکار علت تغییر قوانین را حفظ انسجام نامزدهای این بخش اعلام کرده اند. در سال‌ های اخیر شاخه موسیقی آکادمی بر مبنای امتیازهای داده شده از سوی اعضا، نامزدهای بخش «بهترین ترانه فیلم» را تعیین می‌کرد. یک ترانه برای اینکه بتواند نامزد اسکار شود، باید با مقیاس ۱۰ به طور متوسط ۸٫۲۵ امتیاز یا بیشتر به دست می‌ آورد. اگر هیچ ترانه‌ ای نمی‌توانست ۸٫۲۵ امتیاز یا بیشتر کسب کند، در بخش اسکار بهترین ترانه به عنوان نامزد معرفی نمی‌شد و اگر هم تنها یک ترانه امتیاز ۸٫۲۵ به دست می‌آورد، آن ترانه به همراه ترانه ‌ای که پس از آن بیشترین امتیاز را داشت، نامزد اسکار می‌شد.

در سال گذشته بخش «بهترین ترانه فیلم» تنها دو نامزد داشت؛ یکی «آدم یا ماپت» (Man or Muppet) از فیلم سینمایی «ماپت‌ها» که برنده اسکار شد و دیگری «حقیقت در ریو» (Real in Rio) از انیمیشن سینمایی «ریو».

با وضع قوانین جدید در بخش «بهترین ترانه فیلم» سیستم رای ‌گیری این بخش آسان تر شده است. اعضا شاخه موسیقی آکادمی یک فهرست یادآوری و یک کپی دی‌وی‌دی از موزیک-ویدئو‌ها موسیقی دریافت می‌کنند. اعضا پس از دیدن موزیک-ویدئوها می‌توانند بر اساس اولویت به نهایت ۵ ترانه رای بدهند. ۵ ترانه که بیشترین تعداد رای را به دست آورده ‌اند، به فهرست نامزدهای نهایی اسکار «بهترین ترانه فیلم» راه پیدا می‌کنند.

همچنین بر طبق قوانین جدید عنوان بخش «بهترین طراحی هنری» به «بهترین طراحی صحنه» (Best Production Design) تغییر کرد.

در سال گذشته دانته فرتی و فرانسسکا لو شیاوا برای فعالیت در فیلم سینمایی «هوگو» (Hugo) موفق به دریافت جایزه «بهترین طراحی هنری» هشتاد و چارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شده بودند.

فهرست اسامی نامزدهای نهایی هشتاد و پنجمین دوره مراسم اسکار در تاریخ ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) زمستان سال جاری اعلام می شود. هشتاد و پنجمین دوره مراسم سالیانه نیز در تاریخ ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی (۶ اسفند) زمستان سال جاری در سالن «کداک تیه‌تر» که اکنون به «دالبی تیه‌تر» تغییر نام داده است، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ع مhttp://anetwork.ir/banner/mahak.gif?nocash=1

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۴۱۳


خبرگزاری سینمای ایران

 

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.