قول مساعد «مرسی» برای رفع محدودیت‌های مذهبی و علمی دانشجویان مصری

aljazeera4-2.jpg

محمد مرسی اولین رییس جمهور مردمی مصر در بین دانشجویان مصری قول داد موانعی که در یک دهه گذشته بر دانشجویان مصری تحمیل شده بود را بر خواهد داشت.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از یونیورسیتی نیوز، مرسی در جمع دانشجویان اعلام کرد به دلیل ناعدالتی یک دوره تاریخی عظیم، دانشجویان مصری به انزوا کشیده شده‌اند، دوره‌ای که دیگر برنخواهد گشت و باید دوره جدیدی را بدون محدودیت برای دانشجویان مصری ساخت.

مرسی که خود استاد مهندسی در دانشگاه است، خطاب به دانشجویان مصری اعلام کرد: دانشجویان مصری در دانشگاه استقلال اندیشه و فعالیت خواهند داشت و دولت جدید مصر از جنبش‌های دانشجویی حمایت خواهد کرد.

وی همچنین با اعلام اینکه مقالات و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی دانشجویان مصری مورد حمایت دولت جدید مصر است، اعلام کرد: اکنون مصر یک کشور مستقل و مردمی است و محدودیت‌های مذهبی که قبلا حسنی مبارک بر دانشجویان مسلمان مصری تحمیل کرده بود در دولت مردمی مصر وجود نخواهد داشت.

وی همچنین اعلام کرد مصر بدون تقویت دانشگاه‌ها و دانشجویان مصری پیشرفت نخواهد کرد و ابزار پیشرفت مصر اکنون جامعه دانشگاهی آن خواهد بود.

همچنین دانشجویان مصری در این دیدار تقاضاهای خود را از رییس جمهور مصر اعلام کردند که طی آن خواستار تغییر شیوه انتصابی در دانشگاه‌های مصری شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.