قوه قضائیه پرونده‌های تفحص مجلس را با اولویت پیگیری کند/ وزیر دادگستری درباره پرونده‌ها توضیح می‌دهد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۲۹/آبان/ – ۱۱:۱۴ و در سرویس اخبار سیاسی ممتاز نیوز

ایرانپور در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت که قوه قضائیه باید پرونده‌های تحقیق و تفحص مجلس را با اولویت پیگیری کند.

علی ایرانپور، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره ارائه گزارش تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت به قوه قضائیه اظهار کرد: این گزارش در روز ۲۰ آبان در جلسه علنی مجلس قرائت شد و در همان روز نمایندگان تشخیص دادند که این گزارش را به قوه قضائیه ارسال کنند. 

وی افزود: همان روز این گزارش از سوی هیئت رئیسه مجلس به قوه قضائیه فرستاده شد و دستگاه قضایی نیز قطعا این گزارش را دریافت کرده است. 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این سوالی درباره راهکارهای رسیدگی سریع به چنین پرونده‌هایی که افکار عمومی نیز با حساسیت آن را دنبال می‌کنند، گفت: برای حل مشکلات اینچنینی تصمیم گرفتیم حدود اختیارات وزیر دادگستری را مشخص کنیم تا از این طریق وزیر دادگستری بتواند درباره وظایف قوه قضائیه به مجلس گزارش و پاسخ دهد. 

ایرانپور خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید پرونده‌های تحقیق و تفحص مجلس را با اولویت پیگیری کند و اگر درباره این گزارش و تخلفات محرز اقدامات لازم را انجام ندهد در این باره از وزیر دادگستری توضیح خواهیم ساخت.

پیشتر گزارش تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت روز بیستم آبان ماه جاری در صحن علنی مجلس قرائت شد که عمده تخلفات آن به دولت محمود احمدی نژاد باز می‌گشت؛ عمده اهداف این تحقیق و تفحص شامل بررسی ارز اختصاص داده شده به کالاهای یاد شده،‌ نحوه توزیع کالاهای مذکور و اثرات آن در تنظیم بازار، واردات بی‌رویه محصولات فاقد استاندارد و بی‌کیفیت و واردات نهاده‌های کشاورزی و چگونگی توزیع آن‌ها از مهم‌ترین محورهای این تحقیق و تفحص است.

در بخشی از این گزارش تحقیق و تفحص با اشاره به اعطای مجوز خاص دولت احمدی‌نژاد به شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا به مدیرعاملی مه‌آفرید امیرخسروی که سوم خرداد ماه سال جاری در پی تشکیل پرونده فساد بانکی سه هزار میلیارد تومانی به اتهام «افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش‌های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه» اعدام شد، آمده بود «… دستگاه‌های متولی، در ازاء تلفات دامی کشور و با وجود مباشرین تخصصی تامین کالاهای اساسی، متاسفانه اقدام به اعطای مجوز واردات به اشخاص غیر و خاص مانند شرکت آریاگستر (امیر منصور آریا) و شرکت‌هایی که لیست آنها به پیوست ارائه شده است می‌نمایند. این اشخاص با واردات و توزیع دام از مرزهای شرقی و شمالی کشور، بدون توجه به الزام در رعایت و ضرورت در اصول اولیه قرنطینه پس از وارد کردن دام، موجب شیوع بیماری‌های دامی در برخی از استان‌های کشور و تحمیل خسارات فراوانی شدند. چنین شرایطی، استمرار تلفات گسترده دام در سال‌های ۱۳۹۰ و ، کاهش تولید و نوسانات ناشی از افزایش قیمت‌های دام و فرآورده‌های دامی را رقم زد که متاسفانه سهم و نقش منفی مدیریت جهاد کشاورزی سازمان‌های متولی دام کشور با توجه به تکالیف قانونی موضوعه، به چشم می خورد.» 

انتهای پیام/

خبر مرتبط: متن کامل تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت دولت احمدی‌نژاد

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.