قیمت ارز کاهش می‌یابد

روسای اتاق‌های ایران و تهران به همراه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز یکشنبه از مرکز مبادله دارندگان و تقاضاکنندگان ارز بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در این بازدید مسعود موحدی – قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اعلام این که این مرکز فردا به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند، گفت: قرار است در این مرکز ارز با قیمت دو درصد زیر نرخ بازار عرضه شود.

وی افزود: در واقع این مرکز یک پنجره واحد است که در آن همه عرضه کنندگان ارز و تقاضاکنندگان آن می‌توانند حضور داشته باشند.

او با بیان این‌که صندوق توسعه ملی و ارز حاصل از درآمدهای نفتی، از عرضه کنندگان ارز خواهند بود، افزود: دو بانک عامل ملت و کشاورزی در این مرکز حضور دارند و همه اولویت‌ها به جز اولویت‌های اول و دوم می‌توانند ارز مورد نیاز خود را ازاین مرکز تهیه کنند.

همچنین محمد نهاوندیان – رییس اتاق ایران، با ابراز خرسندی از راه اندازی این مرکز تاکید کرد که این اقدام می‌تواند در کاهش نرخ ارز موثر باشد.

وی افزود: این فضا می‌تواند اختلاف رانتی قیمت ارز را از بین ببرد و نظام شناور مدیریت شده را به نوعی ساماندهی کند.

او با تاکید بر این‌که راه‌اندازی این مرکز یک اتفاق مهم است، افزود: این طرح می تواند بخشی از نیاز بازار را جبران کند. البته قابلیت گسترش دارد و تا حدی تلاطم‌ها را از بین می‌برد.

همچنین یحیی آل اسحاق – رییس اتاق تهران، با بیان این‌که راه اندازی این مرکز اقدام مثبتی است و می تواند بازار ارز را سامان دهد، گفت:‌ البته راه اندازی این مرکز نمی تواند به یکباره اوضاع را بهبود بخشد، ولی تا حدی در این امر موثر است.

وی با اشاره به این‌که عرضه بیشتر ارز می‌تواند بازار را بیشتر ساماندهی کند، گفت:‌البته باید یک روش دائمی برای بهبود وضعیت ارز در کشور در نظر گرفته شود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.