قیمت بنزین در پایان هدفمندی زیر ۱۰۰۰ تومان

جام جم آنلاین: رئیس جمهور در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)درباره فاز دوم هدفمندی سخن گفت و اظهار داشت:در پایان برنامه شاید قیمت بنزین حداکثر به نصف این مبلغی که شایعه شده است برسد، می‌گویند توفان تورم در راه است ، اقتصاد در حال متلاشی شدن است ؛ این ادامه همان طراحی است که ارتباطی به هدفمندی ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در جمع مردم مشهد گفت:  همه آن ۳۵ میلیارد دلار به فضل الهی برای پشتیبانی از تولید امسال در اختیار تولیدکنندگان ، کشاورزان و صنعتگران و اهالی اقتصاد قرارخواهد داد.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اشتغال و ارتباط آن با تولید و سرمایه گذاری افزود: جوانان عزیز این کشور ، پاک ، مؤمن و کارآمدند و ایجاد اشتغال برای آنها وظیفه ای عمومی است.

رئیس جمهور ادامه داد: در این باره همه باید همت کنند و اگر مغازه داری، کارخانه داری و کشاورزی می تواند حتی برای یک نفر اشتغال ایجاد کند باید این کار را انجام دهد.

آقای احمدی نژاد گفت: چهار میلیون کشاورز در کشور وجود دارد که اگر۳۰۰ هزار نفر از این گروه یک شغل ایجاد کنند۳۰۰ هزار شغل می شود .

رئیس جمهور افزود: دو و نیم میلیون نفر اصناف در کشور وجود دارند که اگر فقط ۵۰۰ هزار نفر از آنها فقط یک شغل ایجاد کنند و یک کارگر یا شاگرد بیاورند می شود۵۰۰ هزار شغل و ۶۰۰ هزار کارگاه صنعتی در کشور وجود دارد که اگر به طور متوسط نیم نفر نیرو به مجموعه خود اضافه کنند می شود ۳۰۰ هزار نفر اشتغال که مجموعه اینها بیش از یک میلیون شغل می شود که ما بیش از این رقم افرادی که کاملا در کشور بیکارند نداریم.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: افرادی وجود دارند که کار نیمه دارند مناسب نیست و باید تغییر دهند اما آن فردی که هیچ شغل و منبع درآمدی ندارد بیش از این رقم نیست.

رئیس جمهور گفت: همه باید بسیج شویم و دولت مصمم است تحت هر شرایطی برنامه ایجاد اشتغال برای جوانان را با قدرت ادامه دهد و در کشور اجرا کند.

وی ادامه داد ،  امسال به نام سال تولید ملی نامگذاری شده است و همه در هر جای ایران که هستیم باید دست به دست یکدیگر برای ارتقای تولید، کیفیت و پیشرفت و آبادانی کشور قدم برداریم .

وی افزود: ایران باید با دست ایرانی و همت و اندیشه ایرانی ساخته شود و لازمه این کار همبستگی عمومی ، کار و تلاش شبانه روزی است.

احمدی نژاد تاکید کرد: هر کس در هر نقطه ایران می تواند آجری روی آجر بگذارد نباید درنگ کند زیرا امروز همه ما در برابر انقلاب، نسل های آینده ، خدا ، پیامبر (ص) و در برابر اسلام ناب محمدی مسئولیم.

دولت بر بازار مسلط است

رئیس جمهور با اشاره به تحولات چهار پنج ماه گذشته در بازار و گرانی ها گفت: حدود یک سال و نیم قبل در برنامه ای تلویزیونی درباره طرح عظیم هدفمندی یارانه ها گفتگو کردیم و این طرح بزرگ ترین طرح تحول اقتصادی بعد از انقلاب بلکه در۵۰ تا ۶۰ سال اخیر است.

آقای احمدی نژاد  در جمع مردم مشهد در صدمین سفر استانی هیات دولت افزود: این طرح ، طرحی اساسی و انقلابی در جهت منافع ملت و برای عدالت و اصلاح ساختارهای اساسی اقتصاد کشور است.

وی گفت:به لطف خدا و با هوشمندی شما و عنایات ویژه امام عصر(عج) ، این طرح با موفقیت اجرا و موجب درخشش ملت ایران درعرصه جهانی شد .

رئیس جمهور افزود: این طرح دستاوردهای فراوانی داشت که موجب افتخار ملت ایران در دنیا شد اما از همان روزی که موفق شد نگران بودم بدخواهان ، ناجوانمردان و دشمنان ایران این پیروزی را نمی پسندند .

آقای احمدی نژاد گفت: آنها مترصدند ضربه وارد کنند ، اجازه ندهند شیرینی این کار بزرگ به کام ملت بنشیند و از ملت ایران به علت این عظمت و هدفمندی انتقام بگیرند .

وی افزود: از طرفی در بازار اخلال کردند و مسائلی به وجود آوردند تا قیمت ها سرکش شود و از سوی دیگر به بهانه این مشکلات بازار را به هم ریختند تا کار بزرگ ملت را در هدفمندی یارانه ها زیر سؤال ببرند.

رئیس جمهور گفت: شایعه پراکنی و اخبار دروغ منتشر کردند و با کمک بیگانگان و برخی عوامل داخلی در توطئه ای در بازار ارز و طلا که ارتباطی به هدفمندی یارانه ها ندارد اخلال کردند .

آقای احمدی نژاد افزود: پارسال بانک مرکزی بیش از همه سال ها ، ارز در اختیار وارد کنندگان، صادرکنندگان ، تجار و همه دست اندرکاران تجارت خارجی قرار داد اما با شیطنتی بسیار موذیانه و طراحی شده ، بازار ارز و سکه را با کمک بیگانگان به هم ریختند .

وی ادامه داد: غربی ها با شعار تحریم آمدند و اقداماتی در بیرون انجام دادند و بهانه را در اختیار این ها قرار دادند و بازار را به هم ریختند تا بعد بگویند این ها به علت هدفمندی یارانه هاست .

رئیس جمهور افزود: اینها حاصل توطئه مشترک داخلی و خارجی بود ، دولت در صدد است قاطعانه با آن برخورد کند و اجازه ندهد به ملت عزیز ایران فشار وارد کنند .
آقای احمدی نژاد گفت: آمدند و ضربه زدند و خیال کردند از ملت و دولت خادم ملت انتقام کشیدند اما امروز دولت بر شرایط بازار و این توطئه مسلط است .

هدفمندی یارانه ها به عدالت کمک و فاصله ها را کم می کند

رئیس جمهور در ادامه به دستاوردهای طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت:ما مصرف کننده انرژی هستیم و باید از آن درست استفاده کنیم.

آقای احمدی نژاد افزود: مصرف سرانه انرژی ما چهار برابر کشورهای مشابه و پیشرفت اقتصادی ما کمتر از آنها بود که این باید اصلاح می شد که با همکاری شما اصلاحات آغاز شده است.

رئیس جمهور گفت: قبل از هدفمندی یارانه ها درسال ۸۹ روزانه به طور متوسط نزدیک ۶۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شد که از زمان هدفمندی تا امروز نزدیک دو میلیون خودروی جدید و بیش از یک میلیون موتور سیلکت اضافه شده اما مصرف روزانه بنزین در کشور از ۶۲ میلیون لیتر به ۵۹ میلیون لیتر کاهش یافته است.

اقای احمدی نژاد گفت: اگر سهمیه بندی و طرح هدفمندی نبود، امروز باید روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر فقط بنزین مصرف می کردیم که بیش از ۷۵ میلیون لیتر آن باید از خارج وارد می شد.

وی افزود: اکنون قیمت هر لیتر بنزین در خلیج فارس یک دلار است که اگر هزار تومان در نظر بگیریم ، چقدر از جیب ملت می رفت که اکنون   مانده است.

رئیس جمهور گفت: در گازوئیل نیز روزانه ۹۰ میلیون لیتر مصرف داشتیم اما اکنون به رغم افزایش خودروها مصرف ما کمتر از۸۰ میلیون لیتر در روز است.

آقای احمدی نژاد افزود: در این یکی دو سال، بیش از ۳۱ میلیارد دلار صرفه جویی شده است که برای تولید، سرمایه گذاری، عمران و آبادانی کشور و رفاه ملت صرف خواهد شد.

وی گفت: اگر آن مسیر ادامه می یافت در پنج سال آینده باید همه نفت تولیدی خود را در داخل مصرف می کردیم.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: هدفمندی یارانه ها به عدالت کمک و برخی فاصله ها را نه اینکه برداشته بلکه مختصری کم کرده است.

رئیس جمهور گفت: باید ۱۵ تا ۲۰ سال این طرح بدون مانع اجرا شود تا فاصله ها کم و قابل قبول باشد.

وی افزود: درامد۲۰ درصد پر درآمد جامعه نسبت به درآمد۲۰ درصد کمتر جامعه از ۱۲ برابر به حدود ۸ برابر رسیده است در حالی که برای رسیدن به نقطه مطلوب باید این فاصله به حداکثر سه یا دو برابر برسد.

آقای احمدی نژاد گفت: فاصله ها زیاد است و فاصله۱۰ درصد بالای  درآمدی کشور نسبت به ۱۰ درصد پایین ، نزدیک ۳۰ برابر است که با هدفمندی یارانه ها پنج یا شش رتبه کاهش یافته است.

رئیس جمهور افزود: دستاورهای فراوان داشتیم و صادرات غیر نفتی افزایش یافت ، صنعتگران هم تلاش می کنند مصرف را کم و محصولات کم مصرف تولید کنند مردم هم صرفه جویی کردند و کارهای بزرگی شد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: به دولت گفته می شود از تولید حمایت کنید در صورتی که همه دولت در حال حمایت از تولید است.

آقای احمدی نژاد افزود: تولیدکنندگان ما همواره در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها در کنار ملت ایستاده و طرح را خوب اجرا کرده اند. مردانگی و جوانمردی کردند و هم اکنون نیز در حال اجرای طرح هستند.

وی ادامه داد : بورس فعال است و مبادلات غیرنفتی ما در حال افزایش است که معنایش این است که تولید فعال است .

رئیس جمهور افزود: البته در گوشه و کنار مشکلاتی هم داریم برخی پیش بینی می کردند با اجرای این طرح تولید کشور صفر خواهد شد اما به لطف خداوند صفر نشده است و مشکلاتی داریم که از راه درست باید آنها را رفع کنیم و ان شاء الله این کار را خواهیم کرد .

آقای احمدی نژاد گفت: می خواهیم به دنیا اعلام کنیم آنها که خیال کردند با خباثت می توانند بهانه به دست برخی بدهند تا برنامه های ملت ایران را مختل کنند بدانند ملت ایران ایستاده است و آرزوی ضربه زدن به این ملت را همراه ضربه زنندگان به گور خواهد فرستاد.

هدفمندی یارانه ها مایه عزت بین المللی ملت ایران

رئیس جمهور گفت: هدفمندی یارانه ها به عنوان بخشی از طرح تحول اقتصادی در جهان نمونه معرفی و موجب عزت بین المللی ملت ایران شد .

آقای احمدی نژاد افزود: مراکز جهانی از سایر کشورها و ملت ها خواستند در ایران تجربه کسب کنند، آموزش ببینند و از متخصصان ایرانی برای اجرای تحولات اقتصادی در کشور خود راهنمایی بخواهند.

وی گفت: در اجرای این طرح با دو گروه مواجهیم که دائم در برابر آن هستند ؛ گروه نخست که مخالف بودند و با هر تحول ، پیشرفت ملت ایران و برنامه دولت بدون بررسی مخالفت می کنند.

رئیس جمهور افزود: قبل از اجرای هدفمندی، قانون داشتیم و می خواستیم اجرا کنیم اما پافشاری کردند که قانون جدید می خواهد و اگر لایحه ندهید جلوی آن را می گیریم، ما هم گفتیم بالأخره تفاهم باشد و همه باید باشند بنابراین لایحه دادیم.

آقای احمدی نژاد گفت: آن لایحه تقریباً زیر و رو و همه اختیارات از دولت گرفته شد و حداقل اختیارات برای این کار بزرگ را به دولت دادند.

وی افزود: این در حالی است که در دنیا و در کشور ما این طور معمول بود که اگر می خواستند باری روی دوش دولت بگذارند از دولت می خواستند، خواهش می کردند و امتیاز و اختیارات می دادند اما اینجا معکوس بود، می گفتیم می خواهیم این کار بزرگ را انجام دهیم می گفتند نمی شود، نباید انجام دهید و دست و بال دولت را می بستند.

رئیس جمهور گفت: بالأخره آن گروهی که از اصل مخالف بود دائم شایعه پراکنی می کرد و می گفت تورم به۱۵۰ تا ۵۰۰ درصد خواهد رسید ، تولید و اقتصاد کشور خواهد خوابید و ورشکسته خواهیم شد.

آقای احمدی نژاد افزود: می آیند در رسانه ها و می گویند قرار است بنزین دو هزار تومان شود ، به دروغ همه بازار را به هم می ریزند و بهانه به دست اخلالگران می دهند.

وی گفت: در پایان برنامه ، شاید قیمت بنزین حداکثر به نصف این مبلغی که شایعه شده است برسد، می گویند توفان تورم در راه است ، اقتصاد در حال متلاشی شدن است ؛ این ادامه همان طراحی است که ارتباطی به هدفمندی ندارد.

رئیس جمهور افزود: تورم مربوط به هدفمندی تا تیر۹۰ خود را نشان داد و اثر خود را گذاشت ، بعضی اقتصاد دان ها این تورم را ۴ درصد و برخی دیگر ۶ درصد می دانند و آنها که می گویند ۶ درصد، دو درصد آن را مربوط به تورم جهانی می دانند.

آقای احمدی نژاد گفت: بقیه تورم مربوط به طراحی های دیگران است که به لطف خدا کنترل خواهد شد .

وی ادامه داد: با حداقل اختیار کار را شروع کردیم و گفتیم این قانون درازمدت است و نباید هر روز عوض شود زیرا دولت برنامه ای ده ساله تنظیم کرده است.

آقای احمدی نژاد افزود: قانون در حال اجرا بود که در یک سال بیش از پنج بار در جهت بستن دست دولت و کاهش اختیارات ، دچار تغییر و اصلاح شد و همه این تغییرات در جهت کاهش اختیارات دولت بود.

رئیس جمهور گفت: می گویند دولت می خواهد گران کند و ما میخواهیم جلوی آن را بگیریم ، دولت کجا می خواهد گران کند؟ دولت می خواهد با اصلاح اقتصاد ریشه گرانی را بخشکاند.

آقای احمدی نژاد افزود: هنوز سناریوی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را نهایی نکرده ایم که هر روز تیتر می زنند بنزین ۱۵۰۰ تومان و نفت و گاز فلان قیمت.

وی تصریح کرد: در واقع همه اینها خلاف واقع و برای این است که از پیشرفت ملت ایران ناخشنودند و می خواهند کاری کنند که با مختل شدن شرایط ، برنامه ها اجرا نشود.

ملت ایران دشمنان خود را پشیمان می کند

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مسایل منطقه و شرایط دشمنان گفت: مشکل دشمنان ما این است که ملت ایران و عظمت این ملت را نمی شناسند و تصور می کنند با بداخلاقی ، بی ادبی ، تهدید و اخم کردن می توانند ملت ایران را بشکنند.

آقای احمدی نژاد افزود: رفتار آنها زشت است و آنها با لحن بی ادبانه با ملت ایران صحبت و زورگویی می کنند.

رئیس جمهور خطاب به دشمنان ایران گفت: دست از این رفتار بردارید و فکر نکنید با چند سیاستمدار، مدیر و یا مسئول مواجهید شما با ملت ایران مواجهید و هر اتفاقی بیفتد دست آخر سر و کار شما با ملت ایران است و ملت ایران نشان داده است که دشمنان خود را پشیمان می کند .

رئیس جمهور با بیان اینکه  مردم خراسان و مشهد در راه استقرار حاکمیت ولایت از جان و موجودیت خود ایثار کرده اند افزود: ما لطف امام هشتم و فرزند برومند ایشان حضرت امام عصر(عج) را بر ملت ایران در لحظه لحظه های سرنوشت مشاهده می کنیم.

وی گفت: مردم خراسان رضوی صدها سال یاد و راه این امام همام را چون دری گران بها در آغوش گرفته و از گذر سختی ها و تحمل فشارها و تاخت و تازها اندیشه و نگاه و راه امام رضا (ع) را به بشر معرفی کرده اند.

رئیس جمهور افزود: مردم خراسان با بهره مندی از وجود نورانی امام هشتم (ع) ، در دامان خود هزاران عالم ، اندیشمند، ادیب، متفکر و مجاهد بزرگ تربیت و در راه استقرار حاکمیت ولایت از جان و مال و موجودیت خود ایثار کرده اند.

آقای احمدی نژاد گفت: حقیقت آن است که خراسان و مشهد مرکز ایران، مرکز اندیشه نبوی ، علوی و ولوی است و به فضل الهی از همین خراسان اندیشه مهدوی به همه عالم منتشر خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: بیش از ۱۲۰۰ سال است پای پرچم امام رضا(ع) هستید و ۳۳ سال است جلوی همه ابرقدرت ها ایستاده و از عزت و شرف خود دفاع کرده اید.

آقای احمدی نژاد با اشاره به صدمین سفر استانی هیات دولت افزود: سفرهای استانی را شهید رجایی عزیز در عرصه مدیریت مردمی پایه گذاری کرد .

وی گفت: شهید رجایی در دوران کوتاه مدیریت خود به استان های گوناگون سرکشی کرد و همواره در کنار مردم و غمخوار آنان بود.

رئیس جمهور افزود: بعد از آن شهید ، این سنت حسنه مغفول ماند و  دولت نهم و دهم به تاسی از فرهنگ انقلاب و پیامبر عزیز(ص) و اهل بیت (ع) و به تاسی از امام رضا(ع) ، امیرالمومنین و امام عزیز و رهبری گران قدر ، آن را احیا کرد.

آقای احمدی نژاد گفت: سفرهای استانی به دنبال تحقق اهداف دولت های نهم و دهم یعنی همان اهداف انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در ابتدا خیلی ها باور نمی کردند که این سفرها شکل بگیرد و اگر آغاز شد ادامه یابد.

رئیس جمهور گفت: برخی همکارانی که در دولت بودند و بعدها به دلایلی همراهی نکردند ، در جلسه قبل از سفر اول مخالفت می کردند و می گفتند این نشدنی و نگاهی خیالی و خیالاتی است، مگر می شود دولت با همه عرض و طولش حرکت کند و استان به استان و در کنار مردم پاسخگوی آنان باشد.

وی افزود: آنها بعد که اصرار من و برخی همکاران را دیدند آشکارا گفتند اشکالی ندارد یکی و دو سفر می روید ، خسته می شوید و می بینید که نشدنی است آنگاه حرف ما را باور می کنید .

احمدی نژاد گفت: به فضل الهی امروز آمده ایم تا در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم ، جشن صدمین سفر استانی دولت را برپا و اعلام کنیم که سفرهای استانی در این کشور نهادینه شده است و به عنوان راه و رسم خدمت گزاری ادامه دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولین هدف سفرهای استانی برپایی عدالت است ، افزود: عدالت ، لازمه حیات طیبیه ، شکوفایی انسان ، عبودیت و یگانه پرستی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر عدالت نباشد ارزش ها ، احکام و آرمان های الهی فرصت تحقق نمی یابند، گفت: کرامت و عزمت انسان در سایه عدالت شکوفا می شود .

رئیس جمهور با بیان اینکه سفرهای استانی ما را گام هایی به عدالت نزدیک کرده است گفت: عدالت مقدمه تقویت ایمان، تقوا، عزت انسان و اجرای احکام الهی است.

آقای احمدی نژاد افزود: همچنان با تحقق عدالت فاصله زیادی داریم و فاصله میان فقیر و غنی و مناطق محروم و برخوردار بسیار عمیق است بنابراین باید همچنان کار و فداکاری کنیم تا گوشه ای از عدالت در این سرزمین منتشر شود.

وی گفت: وقتی یک وزیر، معاون رئیس جمهور، مسئول و رئیس جمهور از نزدیک مردم را و روستا و شهر و کارخانه را می بیند ،نگاهش به خدمت گزاری و تصمیم گیری تغییر می کند و اصلاح می شود.

رئیس جمهور افزود: مسئولی که از نزدیک مسائل را می بیند کمتر تحت تأثیر جوسازی ها قرار می گیرد و نمی توان او را فریب داد از همین روست که اساس حاکمیت اسلام در ارتباط صمیمی و تنگاتنگ حاکمان با مردم است و مسئولی که در کنار مردم نباشد مسئول نیست، متعلق به ملت و انقلاب نیست و قطعاً در اجرای مأموریت ها موفق نخواهد بود.

آقای احمدی نژاد گفت: در ارتباط نزدیک ، درد، خواسته، اندیشه و نگاه مردم بلا واسطه به مسئولان کشور منتقل می شود و گرنه کسانی که فقط از روی کاغذ با مشکلات مردم آشنا می شوند نهایت کارشان نقل مکان به شمال شهر و حساب های میلیاردی شخصی خواهد بود.

وی افزود: حضرت علی(ع) گرچه امام و خزانه و دروازه علم خدا بود ولی به عنوان الگو و راهنما همواره راه خدمت گزاری را به همه حاکمان و مسئولان نشان می داد ، همواره خود را وقف مردم و درکوچه و خیابان با آنان ملاقات می کرد.

رئیس جمهور گفت: هدف دیگر سفرهای استانی تقویت محبت و مهرورزی است ، اگر ملتی باهم مهربان و دوستدار یکدیگر نباشند، محال است طعم عزت را بچشد، مهرورزی راه و رسم پیامبر(ص) ، حضرت علی (ع) و خاندان پیامبر(ص) و اساس خلقت بر محبت بنا شده است.

آقای احمدی نژاد افزود: اگر مسئولی دلش سرشار از عشق به مردم نباشد نمی تواند خدمت گزار خوبی باشد، عشق به مردم تجلی عشق به خداست و اگر مسئولی، انسان برجسته ای، اعلام کند که مؤمن و خداپرست و عاشق خداست ولی در دلش عشق به مردم نباشد باید در توحید و ایمان او به خدا تردید کرد زیرا عشق به مردم و خلق خدا تجلی ایمان و عشق به خداست.

وی گفت: پیامبر(ص) عاشق ترین عاشق ها به انسان ها بود، همه حتی دشمنانش را دوست داشت  و علی (ع) وقتی شمشیر را فرود می آورد از روی محبت بود ، نمی خواست آن فرد بیشتر از آن سقوط کند ، می خواست جلوی سقوط بیشتر او را بگیرد.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: هیچ گاه پیامبر(ص) و اهل بیت (ع)از روز بغض، کینه و عداوت تصمیم نگرفتند ، پیامبر(ص) رحمه للعالمین و برای همه موجودات عالم؛ رحمت و تجلی عشق و محبت بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: یک مسئول، خادم و حاکم باید عاشق مردم ودر غم های مردم و شادی های مردم شریک باشد.

رئیس جمهور در ادامه  گفت: هدف دیگر سفرهای استانی پیشرفت و تعالی کشور است.

آقای احمدی نژاد افزود: باید همه جای ایران آباد و همه استعداهای این سرزمین ، شکوفا و همه ایران با هم و ۷۵ میلیون انسان مؤمن، شجاع و  آزاده با هم حرکت کنند.

وی گفت: باید همه جای ایران عزیز از عمران و آبادانی برخوردارباشد.

رئیس جمهور افزود: هدف دیگر سفرهای استانی، بازیابی رابطه دولت و مردم ، رابطه حقیقی دولت و ملت ، جلوگیری از فاصله میان مردم و حکومت است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه بالاترین آفت حکومت فاصله افتادن میان مردم و حاکمان است، گفت: بالاترین آفت برای حکومت تشکیل طبقه ثرومندان و حاکمان است.

وی افزود: اگر خدای نکرده در کشوری میان ملتی طبقه ممتازی تشکیل شود و از قدرتمندان و جدا از مردم باشد،نباید امیدی به صلاح وپیشرفت آن ملت داشت.

رئیس جمهور گفت: حاکمیت اسلامی ، پیوند عمیق و مستمر حاکمان و خادمان با مردم است.

آقای احمدی نژاد افزود: در طول تاریخ و امروز هم همواره قدرتمندان و ثروتمندان تمایل داشته اند که ممتاز و برتر از دیگران و اشراف باشند،  به دیگران فخر بفروشند و برتر از سایر آحاد مردم باشند که این میل شدید خود برتربینی ، خودبینی ، رفاه طلبی و اشرافی گری برآمده از قدرت و ثروت نامحدود است.

وی گفت: میل به ممتاز شدن همواره وجود دارد و از نکاتی است که شیطان خیمه می زند تا فاصله ایجاد کند، عده ای خود را برتربشناسند و خارج از قانون ، محدوده و موازین انقلاب برای خود حق و امتیاز بیشتر قائل شوند.

آقای احمدی نژاد افزود: کسانی که خودشان هیچ مشکلی نداشته باشند، همه نیازهای خود را به راحتی تامین کنند و مشکلات خود را با یک تلفن رفع کنند بریده از مردم هستند.
رئیس جمهور گفت: اگر خدای نکرده در کشوری میان ملتی چنین طبقات ممتازه ای شکل گیرد، باید فاتحه آن ملت را خواند و آن ملت هرگز روی عزت، پیشرفت و عدالت را نخواهد دید.

وی تصریح کرد: باور من این بوده است که حاکمیت متعلق به مردم و برای مردم است ودولت باید به مردم ومردم باید به درون دولت برگردد.

رئیس جمهور افزود: از اهداف اصلی سفرهای استانی، برگرداندن دولت به مردم بود، دولت متعلق به ملت و برآمده از اراده های ملت است و اگر ملت نباشد ، مسئولیت، اختیار و حکومت و دولت معنی ندارد.

شأن مسئولان تحت هر عنوانی جز خدمت به ملت نیست

رئیس جمهور گفت: هدف سفرهای استانی این بود که دولت را به دامان ملت برگرداند و درهای بسته دولت را به روی ملت عزیز باز کند و طرح هایی برای ملت و در خدمت ملت اجرا شود.

آقای احمدی نژاد افزود: در صد سفر تلاش کرده ایم فرهنگ خدمتگزاری نهادینه ، درها باز و فاصله ها برداشته شود، به جای این که مردم برای ملاقات با دولت حرکت کنند ، دولت حرکت کند و در خدمت و دست بوس ملت باشد ، البته این کار در آغاز راه است.

وی گفت: همواره میل به ممتاز شدن وجود دارد ، مقاومت می کنند و در گوشه و کنار هنوز عادت و خوی طاغوتی و غیرمردمی، خود برتربینی، خود مالک بینی، بیت المال را به هیچ انگاشتن و دست اندازی به فرصت ها و بیت المال هنوز وجود دارد که به خواست خدا و پشتیبانی ملت باید از این سرزمین نورانی به طور کامل زدوده و برچیده شود.

رئیس جمهور افزود: شأن حاکمان، مدیران و مسئولان تحت هر عنوانی که باشند جز خدمت و نوکری ملت نیست و تاریخ ثبت می کند هر کس غیر از این بیندیشد هر جا هست غاصب است و متعلق به ملت و انقلاب نخواهد بود.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف سفرهای استانی نظارت بر مسئولان محلی و کارکردهاست گفت: این کار را آغاز کرده ایم و کارها صورت گرفته اما هنوز کامل نشده است.

وی افزود: هنوز در گوشه و کنار گزارش هایی می رسدو افرادی در دستگاه های دولتی هستند که به جای خدمت گزاری و استفاده از همه لحظات و امکانات برای خدمت به ملت ، به فکر و اندیشه دیگر و خدای ناکرده گروه بازی ، باندبازی و دفاع از این و آن هستند البته اینها خیلی کم هستند و کسانی هم در گوشه و کنار هستند که فرصت خدمت گزاری را قدر نمی شناسند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در ادامه کار، گزارش های نظارتی از مسئولان مناطق مختلف برای اطلاع مردم منتشر خواهد شد تا تک تک مردم بدانند که ارزیابی دولت از مسئولان محلی چیست و نقاط ضعف و قوت کجاست.

آقای احمدی نژاد تأکید کرد: همه متعلق به ملت و ملت هم عائله خداوند و پیامبر(ص) و امام عصر و خط نورانی امامت و ولایت است.

وی گفت: در محضر حضرت امام رضا(ع) دوباره میثاق می بندم و اعلام می کنم بدانید که به فضل الهی تا جان در بدن دارم اهدافی را که اعلام کرده ام پیگیری خواهم کرد وتحت هر فشاری ذره ای کوتاه نخواهم آمد.

رئیس جمهور: دولت مصمم به اجرای همه مصوبات

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم مشهد در صدمین سفر استانی هیات دولت گزارش کوتاهی درباره طرح های استان خراسان رضوی داد و گفت: دولت در سه سفر گذشته به استان خراسان رضوی بیش از۵۵۰ مصوبه داشته است که بیش از دو هزار و۱۲۰ طرح و اقدام را شامل می شود.

آقای احمدی نژاد افزود: از میان این مصوبات ۴۱۸ طرح اجرا شده ، برای حدود ۵۳ مصوبه و ۱۱۳ طرح ، کاری نشده است و بقیه مصوبات و طرح ها نیز در دست اقدام است که برخی ۱۰ تا ۵۰ درصد اجرا شده است و بقیه باید اجرا شود.

رئیس جمهور گفت: در جلسه دولت ابتدا طرح ها و مصوباتی را که هیچ اقدامی درباره آنها نشده است بررسی خواهیم کرد و اگر مانعی بر سر راه آنها باشد و یا به بودجه ای نیاز داشته باشند تامین و مانع را رفع خواهیم کرد.

آقای احمدی نژاد افزود: دولت مصمم است به فضل الهی تا پایان کار این دولت همه مصوبات و همه قول های دولت عملیاتی شود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: از همه خوبی های مردم خراسان رضوی و مشهد تشکر می کنم ؛ تاریخ ایران از شما مردم جز ایمان، بزرگی، پاکی و شرافت ثبت نکرده است و هرگز هم ثبت نخواهد کرد.

آقای احمدی نژاد افزود: برای لطفی که به خادم کوچک و فرزند در صحنه های گوناگون دارید و اظهار لطف می کنید از شما تشکر می کنم.

وی گفت: شما انسان های مؤمن و شجاع آمدید و به دنیا اعلام کردید  خراسان پای پرچم امامت و ولایت ایستاده است و تا آخر هم خواهد ایستاد.

رئیس جمهور افزود: نشان داده اید که یاران صمیمی امام رضا(ع) هستید و در آینده نزدیک در انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) خواهید بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.