قیمت تخم مرغ کاهش می‌یابد/تلاش برای ثبات قیمت تخم مرغ تا پایان سال

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت روند قیمت گذاری تخم مرغ را با کاهش قیمت همراه دانست و ابراز امیدواری کرد قیمت این کالا تا پایان سال در محدوده ۶۵۰۰ تومان ثابت بماند.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگارن به نقل از شاتا؛ « حسن رادمرد» در حاشیه کارگروه کنترل بازار با اشاره به روند کاهشی قیمت تخم مرغ تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مجموعه اتحادیه تولیدکنندگان مرکزی میهن تلاش شده تا قیمت تخم مرغ کاهش پیدا کند.

وی افزود: براین اساس مقرر گردیده است تا نهاده های دامی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا قیمت گذاری با سهولت بیشتری انجام شود.

رادمرد همچنین از رایزنی ها برای عرضه این کالا با سازمان میادین و میوه و تره بار خبرداد و گفت: قرار شده است تا غرفی دراختیار این اتحادیه ها قرار گیرد تا به اندازه کافی توزیع تخم مرغ را در کشور داشته باشیم.

وی درادامه، قیمت فعلی شانه دو کیلویی تخم مرغ را در حدود ۶۲۰۰ تا ۶۵۰۰  تومان ذکر کرد وافزود : براساس توافقات با صنایع بسته بندی مقرر شده است تا  تخم مرغ درجه بندی شده با بسته بندی، ۶۵۰۰ تومان و غیر از آن ۶۲۰۰ تومان عرضه شود.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از تشدید بازرسی ها به منظور جلوگیری از قاچاق تخم مرغ خبر داد وگفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با کمک سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی اصناف براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار برخورد شدیدی را با متخلفان و  قاچاق کنندگان این کالا به افغانستان انجام خواهند داد.

به گفته وی، با تمهیدات انجام شده قیت تخم مرغ تا پایان سال در محدوده ۶۵۰۰ تومان ثابت خواهد ماند و افزایش قیمتی را نخواهیم داشت.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دیگر تصمیمات کارگروه کنترل بازار اشاره کرد و افزود: دراین جلسه همچنین به موضوع خرید دام از استان سیستان و بلوچستان و بحث توسعه قرنطینه های این سیستان پرداخته شد.

وی ادامه داد: براین اساس مقرر شد ورود دام زنده سنگین از کشور پاکستان به استان سیستان و بلوچستان از مبادی ورودی رسمی و تحت نظارت صورت بگیرد.

رادمرد در این باره اظهار کرد: امکانات زیر ساختی و منابع مالی این اقدام از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و معاونت راهبردی ریاست جمهوری پی گیری خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به قیمت لبنیات و تعادل در بازار آن اشاره کرد و افزود:  قیمتهای مصوب لبنیات اطلاع رسانی شده است و هرگونه افزایش قیمتی از طرف سازمان تعزیرات و سازمان حمایت بررسی و  در صورت بروز تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.