قیمت جهانی نفت کاهش یافت

جام جم آنلاین: به دنبال افزایش ذخایر انرژی آمریکا طی هفته گذشته قیمت جهانی نفت امروز کاهش یافت و به مرز ۱۰۴ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، این برای نخستین بار در چهار هفته اخیر است که میزان ذخایر انرژی آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت جهان با افزایش روبرو شده است .

 پس از انتشار گزارش موسسه آمریکن پترولیوم مبنی بر افزایش ۱٫۳۵ میلیون بشکه ای ذخایر نفتی این کشور طی هفته گذشته قیمت جهانی نفت بیش از ۰٫۷ درصد کاهش داشته است .

بر این اساس ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز قرار است امروز گزارش خود در خصوص میزان ذخایر نفت این کشور را منتشر کند . قیمت نفت در روزهای اخیر تحت تاثیر کاهش رشد اقتصادی چین نیز قرار داشته است . رشد اقتصادی چین از ۸٫۱ درصد در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۷٫۶ درصد در سه ماه دوم رسیده است و پیش بینی می شود این رقم در سه ماه سوم به کمتر از ۷٫۴ درصد خواهد رسید .

این گزارش حاکی است ، قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر با ۶۵ سنت کاهش به کمتر از ۸۷٫۸۵ دلار رسیده است . قیمت نفت روز گذشته با ۰٫۴ درصد رشد به ۸۸٫۵۰ دلار رسیده بود . قیمت نفت از ابتدای امسال تا کنون ۱۱ درصد کاهش داشته است .

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر با ۴ سنت کاهش به کمتر از ۱۰۴٫۰۶ دلار رسیده است . بر این اساس میزان ذخایر بنزین آمریکا نیز طی هفته گذشته با رشد ۲٫۳۵ میلیون بشکه ای روبرو شده است . میزان مصرف سوخت در آمریکا طی هفته گذشته ۴٫۴ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است .(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.