قیمت خرید تضمینی گندم ستم به کشاورزان است

عیسی جعفری
قیمت خرید تضمینی گندم ستم به کشاورزان است

۰۹:۱۴ (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید قیمت ۳۹۵ تومان برای خرید تضمینی گندم دور از انصاف و ستم به کشاورزان است.

عیسی جعفری گفت: قیمت خرید تضمینی گندم نباید باهزینههای تولیداین محصول فاصله داشته باشد اما دولت بدون توجه به افزایش شدید هزینه های تولید پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تنها ۳۵ تومان بر قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته اضافه کرده است.

نماینده مردم بهاروکبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه گندم محصولی اساسی واستراتژیک است، اظهار داشت: دولت باید قیمت خرید تضمینی گندم رابه نحوی تعیین می کرد که کشاورزان به کشت و تولید این محصول در سال اینده امیدوار می شدند اما با قیمت گذاری اخیر احتمال این که کشاورزان از کشت گندم دلسرد شده و سال آینده سطح زیر کشت این محصول کاهش یابد، زیاد است.

وی افزود: تا زمانی کشاورزان به کشت و تولید یک محصول رغبت نشان می دهند که برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد اما اقدام اخیر دولت در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم صرفه اقتصادی این محصول را زیر سوال برده است.

جعفری با تاکید بر این که وابستگی به واردات گندم برای کشور زیانبار است، گفت: اگر روزی تولید گندم در کشور پاسخگوی نیازداخلی نباشد و وابستگی شدیدی به واردات گندم ازخارج داشته باشیم باید منتظر تبعات منفی آن باشیم.

این نماینده مجلس هشتم با تاکید براینکه قیمت نهادههای تولید گندم به شدت افزایش یافته است، تصریح کرد: در چنین شرایطی انتظار می رفت قیمت خرید تضمینی گندم بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومان تعیین شود تا هزینه تمام شده تولید گندم را پوشش داده و سود اندکی نصیب کشاورزان کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر دراستانهای فارس وخوزستان برداشت گندم آغاز شده اما قیمت خرید تضمینی این محصول نگرانی هایی را بین کشاورزان به وجود آورده است.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.