قیمت روغن خوراکی افزایش یافت

جام جم آنلاین: دبیر انجمن‌ صنایع روغن نباتی از موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت روغن خوراکی خبر داد.

ابوالحسن خلیلی، با اشاره به موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت انواع روغن خوراکی گفت: قیمت چهار محصول روغن خوراکی پرمصرف شامل روغن بطری ۶۷۵ گرمی، بطری ۸۱۰ گرمی، حلب پنج کیلویی و حلب ۱۶ کیلویی به ترتیب ۱۱۰۰، ۲۷۰۰، ۱۷ هزار و ۷۵۰ و ۴۸ هزار تومان تعیین شده است.

 به گفته وی متوسط افزایش قیمت روغن خوراکی ۱۷ درصد بوده است.

دبیر انجمن‌ صنایع روغن نباتی افزود:‌ در شش ماهه نخست امسال تولید روغن خوراکی در کشور با کاهش چهار درصدی بالغ بر ۷۰۲ هزار تن شد.

خلیلی درباره اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر این‌که برخی با ارز مرجع کالا وارد کرده و آن را در بازار بر پایه ارز ۳۰۰۰ تومانی فروخته‌اند، گفت:‌ این اظهارات شامل کالاهای اساسی و غذایی نمی‌شود، چرا که اقلام اساسی بدون مجوز سازمان حمایت امکان تغییر قیمت ندارند.

وی اضافه کرد: منظور وزیر صنعت، معدن و تجارت کالاهایی بوده که قبل از اعمال سهمیه‌بندی با ارز مرجع وارد شده‌اند و پس از نوسان نرخ ارز واردکنندگان این کالاها را با قیمت بالا در بازار فروخته‌اند.

به گفته وی هم‌اکنون روغن، شکر، برنج، نهاده‌های دامی و شیرخشک صنعتی برای واردات ارز مرجع می‌گیرند.

مدیر کل دفتر نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز افزایش قیمت انواع روغن خوراکی را تایید کرد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.