قیمت فولاد با اختصاص ارز دولتی تعدیل می‎شود

رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت : با اختصاص ارز به نرخ دولتی به تولیدکنندگان فولاد ، نرخ ها در بازار داخل تعدیل و شرایط به نفع آنان تمام می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد رجایی با اشاره به اینکه شمش پیش از این قرار بود ، در اولویت سوم دریافت ارز به نرخ دولتی باشد ، افزود : به نظر می رسد در مصوبه جدید شمش در اولویت پنجم باشد که در صورت تثبیت این روند ، شرایط برای فولادی ها بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان فولاد نیاز به واردات شمش فولاد دارند، گفت : تولید داخل نمی تواند نیازها را پاسخگو باشد ، به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال راهکاری است تا مبالغی را به صنایع تخصیص دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تاکید بر اینکه تا پیش از این شمش با نرخ آزاد وارد می شد، اظهار داشت: با واردات شمش به نرخ دولتی، قیمت ها در بازار تعدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واردات شمش به قیمت ارز دولتی موجب کاهش هزینه ها می شود، افزود: قیمت ها هم در داخل کاهش خواهد یافت .

* فولادی ها سهم مطمئن بازار

رجایی در ادامه با تاکید بر اینکه فولادی ها سهام مطمئن و معتبری در بازار سرمایه هستند ، تصریح کرد : سهام این گروه دارای سود مشخصی است و سهام فولادی ها یکی از سهم های پربازده بازار محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندکان فولاد با اشاره به اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاثیر منفی بر کاهش سودآوری و تولید این شرکت ها نداشته است، به سهامداران توصیه کرد اسیر جو روانی بازار نشوند و سهامشان را ارزان نفروشند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت های جهانی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر سهم فولادی هاست، گفت : با اتمام طرح های توسعه ای ، سودآوری فولادی ها افزایش می یابد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.