قیمت مسکن از عدد فروشنده تا توافق خریدار

به عنوان مثال در الهیه آپارتمانی اخیرا با قیمت مترمربعی حدود ۶ میلیون تومان فروخته شده است، اما در حال حاضر قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در این محله روی عدد ۹ میلیون تومان در نوسان است.

دنیای اقتصاد: میانگین قیمت آپارتمان‌ نوساز در شمال تهران بیش از دو برابر میانگین قیمت در کل شهر است.

در نقاط مختلف پایتخت واحدهای مسکونی نوساز –به غیر از محله‌های جنوب شهر- این روزها با قیمت مترمربعی ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود، اما در برخی محله‌های منطقه یک قیمت نوسازها حداقل از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۹ میلیون تومان هم برای آپارتمان‌ها در جریان است.

در شمال تهران با استناد به آنچه سامانه اعلام قیمت مرجع – وابسته به وزارت راه‌وشهرسازی- اعلام کرده است فاصله قیمت پیشنهادی با قیمتی که در نهایت بین خریدار و فروشنده توافق می‌شود، زیاد است.

در کل تهران این فاصله حداکثر ۱۵ تا ۲۵ درصد است، اما در شمال شهر ۵۰ درصد ارزیابی می‌شود.

به عنوان مثال در الهیه آپارتمانی اخیرا با قیمت مترمربعی حدود ۶ میلیون تومان فروخته شده است، اما در حال حاضر قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در این محله روی عدد ۹ میلیون تومان در نوسان است.

البته در هفته گذشته واحدهای مسکونی نوساز در برج‌های واقع در فرشته، سعادت‌آباد، نیاوران و زعفرانیه همگی با قیمت مترمربعی ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بنگاه‌های مسکن فایل شد که این نشان می‌دهد سطح قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن در شمال پایتخت اخیرا مقداری کاهش پیدا کرده است.

به عنوان مثال در یکی از فایل‌های فروش که به یک واحد ۳۵۰ متری با ۵ اتاق خواب اختصاص دارد و مالک آن مدعی شده این ساختمان از روی ژورنال فرانسوی احداث شده، قیمت پیشنهادی فروش مترمربعی ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین در زعفرانیه یک واحد ۳۶۰متری با مشاعات زیاد، مترمربعی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده است.

در زعفرانیه واحد ۱۸۰متری ۳خوابه، با قیمت کمتر از واحدهای بزرگ‌تر و به قیمت مترمربعی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای فروش قیمت‌گذاری شده است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.