قیمت مصوب اعلام شد ؛ بازار خودرو آرام نگرفت

با وجود اعلام رسمی قیمت های جدید خودرو ازجانب سازمان حمایت ،بازار خودرو همچنان با نوسان همراه است و خودروها پرفروش با اختلاف قیمتی محسوس از قیمت اعلام شده به دست مصرف کننده می رسند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،کمیته قیمت گذاری خودرو در آخرین جلسه خود با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی انواع خودرو موافقت کرد و پس از چندروز از ممانعت از انتشار رسمی این خبر ، سازمان حمایت ابلاغیه ای مبنی بر تایید آن صادر کرد و وزیر صنعت نیز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر ،اجرای ۵ شرط سازمان حمایت را منوط بر اعمال قیمت های جدید خودرو عنوان کرد.

بر همین اساس یکی از این شروط این بود که خودروسازان موظفند محصولات پیش فروش خود را تا قبل از تاریخ ۱۲ مهر ماه سال جاری با قیمت هی قبلی به فروش برسانند.

اما بر اساس مشاهدات خبرنگار ما و تماس های متعدد مشتریان با باشگاه خبرنگاران نشان دهنده این است که این شرط در برخی شرکت های خودروسازی اجرا نمیشود.

در همین ارتباط یکی از مشتریان در تماس با ما اظهار داشت: ۶ ماه پیش اقدام به پیش خرید خودروی تندر ۹۰ از شرکت پارس خودرو کردم که تاریخ تحویل آن در قرارداد شهریورماه قید شده بود.

وی ادامه داد:اما در آن تاریخ این شرکت ،به دلایل مختلف از تحویل خودرو خودداری کرد و هم اکنون که قیمت های جدید اعلام شده فراخوان داده که محصول مورد نظر باقیمت جدید تحویل داده می شود.

از سویی دیگر مشاهدات میدانی خبرنگار ما حاکی از آن است که با وجود اعلام رسمی قیمت ها ی جدید ،مشتریان با مراجعه به نمایندگی های مجاز فروش با این پاسخ مواجه می شوند که فعلا فروش نقدی و فوری نداریم.

به عنوان مثال با مراجعه به نمایندگی ایران خودرو و درخواست خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت مصوب ۱۹ میلیون تومان سازمان حمایت با این پاسخ مواجه شدیم که این محصول فروش فوری ندارد و می توان آن را باقیمت حدود ۲۷ میلیون تومان خرید.

درجدول زیر قیمت مصوب سازمان حمایت و قیمت بازار برخی خودروهای پرفروش آمده است:

نام خودرو

قیمت مصوب

قیمت بازار(ریال)

پراید۱۱۱

۱۱۷۰۰۰۰۰۰

۱۳۰۰۰۰۰۰۰

تیبا آپشن دار

۱۵۴۰۰۰۰۰۰

۱۶۵۰۰۰۰۰۰

پژو۲۰۶مدل V9

۲۶۳۰۰۰۰۰۰

۳۷۰۰۰۰۰۰۰

پژو۲۰۶تیپ۲

۱۹۴۰۰۰۰۰۰

۲۷۰۰۰۰۰۰۰

پژو۲۰۶مدل V8

۲۲۶۹۰۰۰۰۰

۲۹۰۰۰۰۰۰۰

پژوپارس سال معمولی

۲۳۸۵۰۰۰۰۰

۲۶۰۰۰۰۰۰۰

پژوپارس اتومات

۲۶۰۳۸۰۰۰۰

۳۳۰۰۰۰۰۰۰

/عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.