قیمت نفت به ۱۱۴ دلار رسید

جام جم آنلاین: به دنبال تشدید نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت عرضه جهانی، قیمت نفت برنت دریای شمال به بالاترین رقم در سه ماه اخیر رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز ، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز (دوشنبه) با ۱٫۰۲ دلار افزایش به بیش از ۱۱۳٫۹۷ دلار رسیده است . قیمت نفت برنت امروز برای لحظاتی به بیش از ۱۱۴٫۲۸ دلار رسید که این رقم بالاترین رکورد از چهارم می به شمار می رود .

بر این اساس ، قیمت نفت سبک آمریکا نیز با ۷۳ سنت افزایش به بیش از ۹۲٫۸۷ دلار رسیده است . به اعتقاد کارشناسان انرژی اظهارات تهدید آمیز مقامهای تل آویو بر ضد برنامه هسته ای ایران نگرانی مهمی به شمار می رود و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است .

این در حالی است که آمارهای مربوط به روند رشد و رونق اقتصادی کشورهای بزرگ مصرف کننده انرژی نشانگر افت تقاضای انرژی در این کشور ها است . کاهش تولید نفت دریای شمال نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است . میزان تولید نفت دریای شمال در ماه سپتامبر بیش از ۱۷ درصد کاهش خواهد یافت .

سازمان بین المللی انرژی اعلام کرد کاهش رشد اقتصادی آمریکا و چین تاثیر منفی زیادی بر رشد تقاضای جهانی نفت در ماههای آینده خواهد داشت .بر اساس این گزارش کاهش رشد اقتصادی جهان موجب خواهد شد تا تقاضای جهانی نفت امسال ۹۰۰ هزار بشکه و سال آینده نیز کمتر از ۸۰۰ هزار بشکه در روز با افزایش روبرو شود .(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.