قیمت ها در بورس کالا عادلانه است

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

با مدیریت صحیح عرضه و تقاضا ،قیمت کشف شده در بورس کالای ایران عادلانه خواهد بود

یعقوبی دبیر هیئت مدیره بورس کالادر گفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در ۷ ماه اول امسال حدود ۲ میلیون و یکصد و بیست هزار تن کالا در تالار صادراتی بورس کالای ایران معامله شده که محصولات نفتی و پتروشیمی مانند قیر، اکستراکت، روغن، متانول و گوگرد سهم عمده ای از این معاملات را iبه خود اختصاص داده اند.

وی افزود:کشف واقعی قیمت کالاها در بورس کالای ایران بر اساس تقابل منحنی های عرضه و تقاضا صورت می گیرد و اگر مدیریت عرضه و تقاضا iبه خوبی صورت گرفته باشد، قیمت کشف شده در بورس کالای ایران، عادلانه ترین قیمت خواهد بود.

وی افزود:برای جلوگیری از نوسان های شدید ، بورس کالای ایران از محدوده نوسان قیمت پایه و مجاز استفاده می نماید .

بورس کالای ایران با اعمال محدوده نوسان قیمت در زمینه کالاهای خاص و در مواردی که تقاضای واقعی بیشتر از عرضه باشد، مسیر کشف قیمت واقعی و تخصیص کالا را iبه سمت “تسهیم iبه نسبت” کــالا در قیمت کشف شده ســوق می دهد.

یعقوبی افزود: بورس عرضه و تقاضا را در بازار iبه طور شفاف نشان دهد و کمبود عرضه، کمبود واردات و افزایش صادرات بعضی از شرکت ها از چالش های اصلی عرضه نشدن یا کاهش عرضه بعضی شرکت های پتروشیمی در بورس کالای ایران است.

مدیر امور ناظران و تالارهای بورس کالای ایران تصریح نمود : تالار صادراتی بورس کالای ایران iبهترین ابزار کشف قیمت محصولات عرضه شده در آن برای صادرات iبه بازارهای جهانی است و هر آنچه در این تالار روی می دهد، بر شفافیت بیشتر بازار و نحوه معامله ها در بازار داخلی تاثیرگذار است.

دبیر هیئت مدیره بورس کالا گفت: معاملات انواع فرآورده های پتروشیمی در بورس کالای ایران قانونمند و شفاف است و برنحوه معاملات و کشف واقعی قیمت ها در این بورس نظارت کامل دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.