قیام ها در برابر استکبار برگرفته از فرهنگ سیدالشهدا(ع) است

آیت‌الله نوری همدانی:

خبرگزاری پانا:آیت‌الله نوری همدانی گفت: هرجایی که قیامی در برابر استکبار و ظالم به پا می‌خیزد، برگرفته از فرهنگ جهاد و شهادت حضرت سید‌الشهدا(ع)‌ می‌باشد.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، معظم‌له دیروز در بازدید از ضریح جدید امام حسین(ع) با ابراز خرسندی از ساخت آن در ایران اظهار داشت: ساخت این ضریح، نشان دهنده ولایت، همت و هنر اسلامی است.

وی ادامه داد:‌ این ضریح نشان دهنده جایگاه ولایت است؛ خداوند اهل‌بیت(علیهم‌السلام)  را راهنما و رهبری برای انسان‌ها قرار داده است؛ مسئله‌ای که از غدیر شروع شد و در دوران زندگی دیگر ائمه معصومین(علیهم‌السلام) در قالب‌های گوناگون، نقش هدایت‌گری و راهنمایی را ایفا کردند.

این مرجع تقلید با بیان این که ائمه اطهار(ع) هر کدام به نوعی در این عرصه نقش‌آفرینی کردند، ادامه داد: ائمه(ع)‌ در کنار راهنمایی و هدایت بشریت، واسطه خیر الهی نیز بودند و تمامی نعمت‌ها به برکت وجود آنها می‌باشد.

وی همت بلند را دیگر مسئله‌ای دانستند که در ساخت ضریح امام حسین(ع) نمایان گر است و گفت: بر اساس روایات، خداوند کارهای سست و پایین را دوست نمی‌دارد؛‌ آنچه در ساخت این ضریح وجود دارد، نشان دهنده همت بلند سازندگان و حامیان آن است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد:‌ آنچه دراین اثر دیده می‌شود، هنر اسلامی است؛ هنری که در راه خدمت به اسلام باشد، ارزش زیادی می‌یابد. ریزه‌کاری‌هایی که در این ساخت ضریح جدید حضرت سید‌الشهدا(ع) صورت گرفته است، نشان دهنده هنر اسلامی می‌باشد.

معظم‌له تصریح کرد:‌ ساخت ضریح حضرت سید‌الشهدا(ع) افتخاری برای تشیع است که شاهکاری عالی از هنر اسلامی می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های امام حسین(ع) در کلام ائمه اطهار(علیهم‌السلام) گفت: بر اساس روایات، خداوند امامان را از نسل امام حسین(ع) قرار داده است،‌ تربت ایشان موجب شفاست، دعاها در قبه امام حسین(ع) برآورده و مستجاب می‌شود و زیارت این امام همام جزو عمر مقدر شده انسان به حساب نمی‌آید.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: هرجایی که قیامی در برابر استکبار و ظالم به پا می‌خیزد، برگرفته از فرهنگ جهاد و شهادت حضرت سید‌الشهدا(ع)‌ می‌باشد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.