قیام یوم الله هفدهم شهریور عامل تسریع کنندۀ پیروزی انقلاب اسلامی بود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد: ۱۷ شهریور، غریو خونین عاشقان شهادت، طاغوت‏شکن و تاریخ‏ساز شد و به عنوان عامل تسریع کننده در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه‌ فرارسیدن سی و ششمین سالگرد قیام یوم ‌الله هفدهم شهریور، جمعۀ خونین، باصدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۷ شهریور ماه یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را میدان تحقق دلاورمردی و رشادت های تاریخی و تاریخ ساز خود کردند که تا روزگار باقی است نام آنها بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان  نگهبانان  انقلاب اسلامی و پیشقراولان  فجرآفرین  ۵۷  خواهد درخشید.
 
در این بیانیه آمده است: سی و شش سال قبل درست در چنین روزهایی مردم کشور ما در گیرودار چند راهپیمایی بزرگ بر ضد حکوت ستمشاهی و دیکتاتوری پهلوی بودند که در نهایت حادثه خونین قیام ۱۷ شهریور در میدان ژاله سابق تهران به دست گارد دژخیمان ارتش رژیم خودکامۀ پهلوی رخ داد و عاشورای حسینی بار دیگر در شهریور تکرار شد و میدان ژاله به خون نشست و میدان شهدا نام گرفت.
 
هفدهم شهریور ۱۳۵۷، فرزندان ملت با یقین و باورمندی به هدفشان، در کربلای ژاله در محاصره دشمن قرار گرفتند. در میدان ژاله، باران سرب و گلوله بود که بر سر میهمانان خدا فرو می‏ریخت؛ آنان که از آزمون رمضان، پارسا و پاکیزه گذشتند و به شکرانه این نعمت، نماز فطر شکر را با هم به جای آوردند.
 
مردم پاکدلی که در واقعه هفده شهریور، جان خویش را سپر بلای انقلاب و اهداف والای آن کردند، مجاهدانی غیور بودند که ایمان در دل‏هایشان راه یافته بود؛ شیر دلانی که نه برای دنیا، بلکه برای وعده‏های الهی به پا خاستند و جلوی ستم پهلوی ایستادند.
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سلام بر حماسه‏سازان ۱۷ شهریور؛ که عاشقانه شربت شهادت نوشیدند و مشتاقانه به دیدار پروردگارشان شتافتند. درود بر جوانان پاکدل ، که روز خونین کربلای ۱۷ شهریور ۵۷ را ، به روز سقوط کامل رژیم سفّاک ستمشاهی تبدیل کردند و به درستی ۱۷ شهریور، غریو خونین عاشقان شهادت، طاغوت‏شکن و تاریخ‏ساز شد و به عنوان عامل تسریع کننده در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد.
 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه هفدهم شهریور ۱۳۵۷، برگی غرور آفرین از دفتر انقلاب اسلامی ایران است، اشاره دارد که تاریخ حیات انسان بر کره خاک از هابیل تا حسین و از حسین تا آخرین شهید، روزهای خونین بسیاری دارد و خواهد داشت و تاریخ انقلاب ما عاشوراهای بسیار به خود دیده است و هفدهم شهریور یکی از آن روزهاست که چون قطره‏های خون بر برگ‏های تقویم انقلاب ماندگار شده‏اند؛ خونی که با گذشت زمان نمی‏خشکد و از جوشش نمی‏افتد.
 
این شورا از عموم امت حزب‌الله و شهیدپرور، دعوت کرد تا با حضور انقلابی، پرشور و گسترده‌ خود در مراسم های بزرگداشت یوم الله ۱۷ شهریور، به خصوص مراسم ویژه ساعت ۳۰/۱۷ روز دوشنبه ۱۷ شهریور میدان شهدای تهران برگزار می‌شود، ضمن زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی، با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق نموده و گذشته پرافتخار را به عنوان چراغ راه آینده‌ خود قرار دهند و با بزرگداشت این گونه ایام الله و زنده نگهداشتن پیام های جاودانه و راهگشای آن، کشور و نظام خود را از گزند حوادث و بلایای فتنه‌های آخر الزمان حفظ و انقلاب اسلامی خود را بیمه کنند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.