قیمت‌گذاری خودرو‌ در انتظار ابلاغ قانونی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

قیمت‌گذاری خودرو‌ در انتظار ابلاغ قانونی

ممتازنیوز: مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد تأخیر موجود در قیمت‌گذاری برخی خودروها با وجود اعلام نرخ تورم، گفت: برای تعیین قیمت خودرو منتظر ابلاغیه قانونی هستیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، شهرام میرآخورلو در پاسخ به این سؤال که با توجه به تعیین نرخ تورم برخی خودروهای لوکس از جمله مگان، آیا سازمان حمایت اقدامی برای تعیین قیمت این خودروها انجام داده است؟ اظهار داشت: این موضوع را از شورای رقابت پیگیری کنید، زیرا این شورا فرمول قیمت‌گذاری خودرو را تعیین کرده و قیمت‌گذاری نیز انجام داده است. سازمان حمایت فعلاً کاری در این زمینه انجام نمی‌دهد.
وی در واکنش به این موضوع که وزیر صنعت معتقد است شورای رقابت نباید قیمت‌گذاری خودرو را انجام دهد، بلکه این کار باید توسط سازمان حمایت صورت گیرد، تصریح کرد: این موضوع را از نعمت‌زاده بپرسید، ما بین وزارت صنعت، رسانه‌ها و شورای رقابت بلاتکلیف هستیم.
میرآخورلو ادامه داد: وزیر صنعت در حال بررسی این مسئله است ولی هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده و فعلاً شورای رقابت در حال قیمت‌گذاری خودرو بر اساس فرمول خودش است.
وی در واکنش به این موضوع که طبق قانون، شورای رقابت تعیین کننده فرمول قیمت‌گذاری خودرو است و سازمان حمایت باید قیمت را تعیین کند نیز گفت: این موضوع را از پژویان، رئیس شورای رقابت بپرسید. ما جلسات مختلفی را با مجلسی‌ها از جمله اعضای کمیسیون اصل ۹۰ و مرکز پژوهش‌ها داشته‌ایم و در این مورد باید مراحل قانونی طی شود.
مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی سازمان حمایت ادامه داد: منتظر ابلاغ قانون در مورد قیمت‌گذاری خودرو هستیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.