قیمت‌ تازه خودروها منطبق با دستورالعمل است/ سازمانی تحت عنوان حمایت وجود ندارد

۱۵اردیبهشت،

Mona Hoobehfekr-22-1.jpg

رییس شورای رقابت با تایید قیمت‌های تعیین شده از سوی خودروسازان گفت: این قیمت‌ها کاملا منطبق با دستورالعمل صادر شده از سوی شورای رقابت است.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه بخشی از فاصله قیمتی تعیین شده توسط خودروسازان مربوط به اطلاعات اشتباه ارائه شده از سوی آنان بود، اظهار کرد: شورا از آنها اطلاعاتی خواسته بود که آنها نیز هزینه‌های مالی خود را در این اطلاعات گنجانده بودند اما هنگامی که شورا هزینه‌های مالی را از قیمت پیشنهادی خواست سبب شد تا قیمت‌ها نیز درصدی تغییر کند.

وی افزود: آنچه تحت عنوان قیمت خودرو اعلام شده طبق دستورالعمل شورای رقابت است چرا که کارگروه پس از بررسی دقیق قیمت‌ها، تاییدیه را صادر کرده است.

وی همچنین در واکنش به اظهارنظر رییس کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر اینکه شورای رقابت نباید قیمت‌گذاری خودرو را انجام دهد و این امر را باید به سازمان حمایت منتقل کند، تاکید کرد: طبق ماده ۹۲ قانون، سازمانی تحت عنوان سازمان حمایت وجود ندارد. از سوی دیگر وقتی که قیمت به طور شفاف اعلام می‌شود دیگر نیازی به اظهارنظر سازمان نیست حتی اگر این سازمان هم قیمت‌ها را تعیین کند باز هم شورای رقابت بر آن نظارت و کنترل خواهد داشت.

پژویان همچنین در مورد اینکه آیا تورم بخشی مورد تجدیدنظر قرار خواهد گرفت؟ گفت: فعلا هیچ تغییری در تورم بخشی ایجاد نخواهد شد مگر اینکه مرجع اعلام‌کننده اظهار کند که در تعیین این تورم اشتباهی انجام داده است.

وی در پایان یادآور شد بخش مهمی از هزینه‌های خودرو در نقاط دیگری قرار دارد که امیدواریم ظرف چند ماه آینده بتوان آن را اصلاح کرد تا قیمت خودرو پیش از این کاهش یابد.

به گزارش ایسنا شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا عصر روز یکشنبه قیمت‌ تازه انواع خودرهای خود را اعلام کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.