قیمت آپارتمان های قابل معاوضه +جدول

گردآوری توسط گروه اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/09/be4692be536294ad8735659d10c4d50b.gif

قیمت آپارتمان های قابل معاوضه در تهران (+جدول)در کنار فایل‌های مختلف املاک در بخش‌های خرید و فروش یا اجاره، یک فایل دیگر نیز در میان فایل‌های بنگاهداران دیده می‌شود که اگرچه کمترین حجم فایل سپرده شده به بنگاه‌های املاک نسبت به تعداد فایل‌های آماده فروش و همچنین واحدهای پیش‌فروش را تشکیل داده اما تعدادی از متقاضیان بازار مسکن به ویژه بساز و بفروش‌ها مشتری این نوع فایل‌ها هستند.

این فایل‌های مسکن با عنوان املاک «قابل معاوضه» شناسایی می‌شوند. برخی از مشاوران املاک که در این زمینه فعالیت دارند، می‌گویند بیشترین املاکی که به عنوان فایل قابل معاوضه به بنگاه‌ها معرفی می‌شوند بین حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۵۰ متر مربع هستند.

یکی از مشاوران املاک در این زمینه به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: در موارد زیادی در معاملات معاوضه واحدهای مسکونی یکی از طرفین معامله، سازنده‌ها هستند. برخی از افراد که به ساخت‌وساز مشغول هستند معمولا واحدهای نوساز خود را برای معاوضه با املاک کلنگی اعلام می‌کنند.

البته این در حالی است که برخی دیگر از مشاوران املاک نیز معتقد هستند تعدادی از متقاضیان بازار معاوضه ملک را مصرف‌کننده‌های واقعی بازار مسکن تشکیل می‌دهند. به گفته آنها این متقاضیان افرادی هستند که معمولا در بازار خرید و فروش مسکن حاضر به ریسک کردن نیستند، به همین دلیل بازار معاوضه ملک را انتخاب می‌کنند.

یکی دیگر از مشاوران املاک درباره معنای ریسک نکردن این متقاضیان می‌گوید: منظور از ریسک نکردن این دسته از متقاضیان در بازار مسکن این است که آنها ترجیح می‌دهند همزمان با واگذاری واحد خود به طرف معامله بلافاصله بدون هیچ اتلاف وقتی واحد مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

همچنین حضور برخی از متقاضیان در بازار معاوضه ملک می‌تواند ناشی از ترس بی‌ارزش شدن نقدینگی‌‌شان در فاصله فروش واحد و خرید واحد جدید باشد. در این  میان، کارشناسان نیز معتقدند: رکود مسکن، نقدینگی در دسترس متعاملین را کاهش داده و باعث شده خرید و فروش‌ها به صورت معاوضه انجام شود.

آن دسته از مشاوران املاکی که در بخش فایل‌های قابل معاوضه فعالیت می‌کنند تاکید می‌کنند معمولا برای واحدهای معاوضه‌ای بازاریابی نمی‌کنند و فقط به تنظیم معامله بین طرفین می‌پردازند؛ چراکه معتقدند پیدا کردن دو متقاضی در بازار معاوضه که خواسته یکدیگر را بتوانند برآورده کنند بسیار دشوار است و تلاش برای چنین معاملاتی هیچ ارزشی برای بنگاهداران ندارد.

به همین خاطر اکثر فایل‌های معاوضه‌ای در روزنامه‌ها آگهی یا فایل می‌شوند، زیرا اغلب بنگاه‌های املاک از فایل کردن چنین واحدهایی خودداری می‌کنند. این وضعیت به ویژه در فصل رکود بازار مسکن دردسر بیشتری دارد.
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.