قیمت بازار از قیمت رسمی ارزان‌تر شد

۱۶م اسفند ،

قیمت بازار از قیمت رسمی ارزان‌تر شد

Bookmark and Share

در حالی که بازار در انتظار کاهش قیمت خودرو از سوی خودروسازان است، بعضی خودروها در بازار آزاد، ارزان‌تر از قیمت‌های رسمی به فروش می‌رسد.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده در شرایطی که شرکت سایپا قیمت تجاری خودروی پراید ۱۱۱ را ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین کرده است اما قیمت این محصول در بازار آزاد ۱۷ میلیون تومان است.

همچنین قیمت رسمی پراید ۱۳۱SL پانزده میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است اما قیمت این خودرو در بازار به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. قیمت تندر ۹۰ نیز با کاهش حدود ۲۰۰ هزار تومان نسبت به قیمت رسمی آن به ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

برخی از دفا‌تر فروش خودرو قیمت محصولات خود را تا این حد کاهش داده‌اند و بعضی دیگر از فروشندگان این محصولات را به قیمت بالاتری عرضه می‌کنند. این سبب شده خریداران مجبور شوند برای خرید با دفاتر فروش مختلف تماس بگیرند.

مسئول یکی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان دربارهٔ دلایل ارزان‌تر شده قیمت بعضی از خودرو‌ها نسبت به نرخ‌های رسمی می‌گوید «با توجه به صحبت‌های صورت گرفته برای کاهش قیمت خودرو، مصرف‌کنندگان همچنان در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها می باشند که این وضعیت منجر به رکود در بازار خرید و فروش شده است.»

به گفته این مسئول «در این شرایط بعضی فروشنده‌ها که احتمال کاهش قریب‌الوقوع قیمت رسمی خودرو‌ها را می‌دهند موجودی خود را به قیمتی پایین‌تر از قیمت‌های رسمی تعیین شده از سوی خودروسازان عرضه می‌کنند.»

به هر حال اگرچه رکود یکی از دلایل شکل‌گیری چنین وضعیتی است اما به نظر می‌رسد خودروسازان نیز قیمت تجاری بعضی از محصولات خود را بیشتر از نرخ واقعی آن تعیین کرده‌اند در غیر این صورت قیمت‌های بازار از نرخ‌های تعیین شده از سوی خودروسازان کمتر نمی‌شد.

برچسب ها : خودروسازی ایران | بازار خودرو | قیمت رسمی | قیمت بازار آزاد | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۳/۰۴
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.