قیمت بلیط سینما به حالت سابق بازخواهد گشت

ممتازنیوز:

b5e202262e2131341

رییس هیات مدیره انجمن سینماداران خبر داد: طبق دستور ریاست سازمان سینمایی از فردا ۱۱ مهر ماه مالیات ارزش افزوده از مخاطبین سینماها دریافت نمی شود و دوباره رقم بلیت سینماها به حالت قبل برمی گردد.

در پی افزایش ۵۰۰تومانی قیمت بلیت سینما به دلیل مالیات بر ارزش افزوده که طی دو روز گذشته انجام شده است، محمد قاصد اشرفی ضمن بیان این مطلب توضیح داد: از اول مهر سال ۸۹، صاحبان سالن های سینما، مالیات بر ارزش افزوده را خودشان پرداخت می کردند، در حالی که براساس قانون مالیات، ارزش افزوده باید از مخاطب گرفته بشود اما سینماداران تصمیم گرفتند به خاطر کمک و تشویق مخاطبین سینماها برای دیدن فیلم ها، این هزینه ها را خودشان پرداخت کنند تا از لحاظ مالی به مخاطبان اجحافی نشود.

وی در عین حال گفت: وضعیت سالن های سینما در ماههای اخیر به قدری اسف بار است که ما گفتیم ارزش افزوده را از مخاطبین بگیریم. البته پیش از اینکه، این تصمیم را بگیریم، در این زمینه مذاکرات و مکاتبات با مسئولین داشتیم که سالن سینما را به عنوان یک مکان فرهنگی ببینند و از آن مالیات و عوارض نگیرند تا کمکی به وضعیت سینماها بشود اما هیچ اتفاقی نیفتاد. بنابراین ما چون قادر به پرداخت هزینه ها نبودیم و هیچ کمکی هم به سالن ها صورت نگرفت، تصمیم گرفتیم این هزینه را طبق قانون از مخاطبین بگیریم.

اشرفی یادآور شد: این مالیات ۳۶۰ تومان سینمای «مدرن»، ۳۰۰ تومان سینمای «ممتاز» و ۲۴۰ تومان سینمای درجه یک بود اما چون مشکل پول خُرد وجود داشت، این رقم را سینماداران به ۵۰۰ تومان رساندند. روز گذشته این افزایش ۵۰۰ تومانی انجام شد و در برخی سینماها شاهد،اعتراض برخی مخاطبین بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز ۱۰ مهر ماه از طرف سازمان سینمایی با ما تماس گرفته شد و خواستند مالیات ارزش افزوده از مخاطبین گرفته نشود تا راه چاره ای بیاندیشند، ما هم طبق این دستور، از فردا ۱۱ مهر ماه رقم ۵۰۰ تومان مالیات ارزش افزوده را از مخاطبین نمی گیریم.

رییس انجمن سینماداران به جلسه ی اخیرشان با ریاست سازمان سینمایی اشاره کرد و به ایسنا گفت: در جلسه اخیری هم که با آقای ایوبی داشتیم از ایشان خواستیم تا در اولین قدم عملی شان با رایزنی با مجلس، شورای شهر و شهرداری کاری بکنند تا مالیات ارزش افزوده از سالن های سینما گرفته نشود.

وی تصریح کرد: من هم به عنوان یک سینمادار از مجلس شورای اسلامی و سازمان مالیاتی تقاضا دارم، با توجه به شرایط اسف بار سالن های سینما این مالیات و عوارض را از سینماها به عنوان یک مکان فرهنگی نگیرند و متوجه باشند با حذف عوارض و مالیات فقط به سالن های سینما کمک نمی کنند بلکه به فیلم ها هم کمک خواهد شد.

طبق اعلام رییس انجمن سینماداران، بهای بلیت سینما از فردا ۱۱ مهر ماه طبق روال قبل، براساس درجه بندی مدرن ۶ هزار تومان، ممتاز ۵ هزار تومان، درجه یک ۴ هزار تومان خواهد بود.

ذره بین : اینقدر صحبت کردید که آخرش ۵۰۰ تومان کم کنید!؟ خدا خیرتون بده !

ایسنا


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.