قیمت بنزین تا پایان سال افزایش نمی‌یابد

۰۷م آذر ،

عصرخودرو : روند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مرحله اول موفقیت آمیز بوده و تا پایان سال قیمت حامل های انرژی بخصوص بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد.

  به نقل از پاشگاه خبرنگاران، سیدمهدی موسی نژاد در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین نیز گفت:‌با توجه به مصوبه مجلس، افزایش قیمت بنزین در سال جاری منتفی است و برای تعیین قیمت بنزین برای سال آینده نیز باید جمیع شرایط کشور و وضعیت ارز را در نظر گرفت و بر اساس آن تصمیم‌گیری نمود.

وی  با اشاره به طرح مجدد مباحثی دربارهٔ مرغوبیت بنزین تولید داخل با توجه به در پیش بودن فصل سرما، اظهار کرد: بنزین تهران از پالایشگاه تهران تامین می‌شود که این پالایشگاه از قدیم تامین‌کننده بنزین بوده است.

موسی نژاد افزود: البته در این رابطه آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی گسترده‌ای را انجام داده‌اند تا شبهه‌افکنی در مورد مرغوبیت بنزین داخل ایران ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: قبل از تولید بنزین در داخل کشور، ۲۲ میلیون لیتر بنزین وارد می‌شد که زمانی جمهوری اسلامی را تهدید به جلوگیری از وارد شدن این میزان بنزین به داخل کشور کردند به طوری‌که در همان زمان بارها رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که با محدودیت صدور بنزین، ایران را پای مذاکره می‌نشانند. در همان دوران آنها مدام در رسانه‌های خود مطرح می‌کردند که ایران توانایی تولید بنزین در پتروشیمی‌های خود را ندارد که بعد از تولید بنزین داخلی، باز هم به خبرپراکنی‌هایی پرداختند با این ادعا که بنزین داخل ایران مشکل دارد، این‌ها همه نشان دهنده تهیه سناریویی توسط غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون انرژی در خصوص افزایش قیمت سوخت هواپیما ها افزود: مجلس با افزایش قیمت ها کاملا مخالف است و نمایندگان مجلس بویژه اعضای کمیسیون انرژی جلسه ای دربارهٔ افزایش قیمت سوخت بزودی تشکیل می دهد تا به این موضوع رسیدگی کنند.

موسی نژاد در ادامه دربارهٔ نرخ دلار در بودجه سال ۹۲ گفت: اغلب نمایندگان اعتقاد براین دارند که قیمت ارز در بودجه سال ۹۲ باید متناسب با شرایط اقتصادی جامعه تدوین شود چرا که ارز با قیمت بالا سبب ایجاد تعارض و رانت خواری در اقصاد می گردد.

وی تصریح کرد: مسئولان دولتی  بودجه سال آینده را به گونه ای تنظیم کنند تا واردکنندگان و صادرکنندگان تکالیف خود در انجام فعالیت های اقتصادی بداند و از حالت ابهام خارج بیایند.

عضو کمیسیون انرژی در پایان خاطر نشان کرد: دولت باید به سمتی حرکت کرده تا ضمن پایین آوردن قیمت دلار ارزش پول ملی را حفظ کند و بتواند با سیاست گذاری و هدفگذاری صحیح به پویایی اقتصاد کمک کند.

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.