قیمت تازه روغن نباتی صنف و صنعت اعلام شد

۰۷خردادماه،

imagesCAH5B3Z8.jpg

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی قیمت تازه روغن نباتی مصرفی صنف و صنعت را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براین اساس قیمت تازه حلب ۱۶ کیلوگرمی نیمه جامد/مایع ۶۵۰ هزار ریال، هر کیلوگرم روغن فله تصفیه شده ۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال و گالن ۲۰ لیتری (۱۸ کیلوگرمی) ۷۹۵ هزار ریال تعیین شد. این قیمت‌ها از پنجم خرداد سال جاری روی محصولات کارخانه‌ها اعمال شده است.

در ۱۵ اردیبهشت سال جاری انجمن صنایع روغن نباتی قیمت مصوب حلب ۱۶ کیلوگرمی روغن نباتی و روغن فله سویا را به ترتیب ۵۸۳ هزار و ۲۰۰ ریال و ۳۲ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام کرد. با این حساب قیمت حلب ۱۶ کیلوگرمی روغن نباتی ۶۶ هزار و ۸۰۰ ریال و قیمت روغن فله سویا ۵۳۰۰ ریال افزایش یافته است.

این افزایش قیمت در حالی رخ داد که در ابتدای سال جاری قیمت روغن نباتی ابتدا ۳۵ درصد افزایش یافت که در ادامه تولید‌کنندگان قیمت‌ها را ۱۰ درصد کاهش دادند. به این ترتیب میزان نهایی افزایش قیمت روغن نباتی به ۲۵ درصد رسید.

انجمن صنفی انجمن روغن نباتی اصلی‌ترین سبب افزایش قیمت روغن نباتی را در سال جاری حذف ارز مرجع واردات روغن خام اعلام کرده است. این در حالی است که یک کارشناس صنایع غذایی به ایسنا گفت: ۹۰ درصد از روغن نباتی موجود در بازار با روغن خام وارداتی با ارز مرجع تولید شده است و افزایش قیمت روغن نباتی دستکم در شرایط کنونی توجیهی ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.