قیمت تخم مرغ امروز در بازار تهران (۲۹ اسفند ۱۴۰۲)

بر اساس بررسی های انجام شده قیمت تخم مرغ امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در بازار تهران به صورت شانه مقوایی و کیلویی در این خبر به طور روزانه اطلاع رسانی میگردد.

طبق بررسی‌های میدانی از سطح شهر، میانگین قیمت تخم مرغ در سوپرمارکت ها و خرده فروشی ها شانه ای ۱۴۰ هزار تومان است.

به گزارش ممتاز نیوز در حال حاضر هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی تنظیم بازاری در میادین میوه وتره بار با قیمت شانه‌ای ۱۱۶۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری معادل ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان است.

قیمت تخم مرغ

قیمت تخم مرغ

طبق اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در بازار ۱۱۶,۰۰۰ تومان تصویب شده است.

در جدول زیر قیمت تخم مرغ دولتی تنظیم بازار به صورت کیلویی و بسته بندی ارائه شده است.

توجه داشته باشید قیمت ارائه شده در این جدول مربوط به نرخ مصوب تخم مرغ در میادین میوه و تره بار تهران بوده و در سطح بازار و سوپرمارکتها به مراتب بیشتر است.

نوع تخم مرغقیمت
قیمت شانه تخم مرغ ۳۰ عددی (شانه مقوایی)۱۱۶,۰۰۰ تومان
تخم مرغ کیلویی۵۶,۰۰۰ تومان
تخم مرغ بسته ۲۴ عددی۱۰۵,۰۰۰ تومان
تخم مرغ بسته ۲۰ عددی۸۶,۰۰۰ تومان
تخم مرغ بسته ۱۵ عددی۶۳,۰۰۰ تومان
تخم مرغ بسته ۱۲ عددی۵۱,۰۰۰ تومان
تخم مرغ بسته ۹ عددی۴۱,۰۰۰ تومان
تخم مرغ بسته ۶ عددی۲۷,۰۰۰ تومان
تخم مرغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گفت در حالی که قیمت واقعی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶۰ هزار تومان است، اکنون به قیمت ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت هر دانه تخم مرغ امروز

ستاد تنظیم بازار قیمت شانه تخم مرغ را در شانه مقوایی ۱۱۶,۰۰۰ تومان اعلام کرده است که با تقسیم هر شانه بر ۳۰ عدد، قیمت هر دانه تخم مرغ امروز تقریبا ۳۸۶۰ تومان بدست خواهد آمد.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت مصرف کننده هر عدد تخم‌مرغ بسته‌بندی شده را ۴۵۸۰ تومان تصویب کرد.

در بازار آزاد و سوپرمارکت ها قیمت هر دانه تخم مرغ تقریبا ۵۰۰۰ تومان است.

قیمت تخم مرغ

تخم مرغ چیست؟

تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین و املاح ضروری برای بدن انسان است؛ تخم‌مرغ، همهٔ اسیدهای آمینهٔ مورد نیاز بدن را داراست و حدود ۵٫۱۲ درصد جِرم تخم‌مرغ را پروتئین تشکیل می‌دهد. یک عدد تخم‌مرغ، ۳ درصد نیاز روزانهٔ انرژی یک مرد بالغ و ۴ درصد نیاز روزانهٔ انرژی یک زن بالغ را تأمین می‌کند.

تخم مرغ

تخم مرغ، بیشتر ویتامین‌های موردنیاز بدن به جز ویتامین C را دارد. تخم مرغ به مقدار خیلی کم کربوهیدرات دارد و نیز فاقد فیبر غذایی است. ۱۰٬۸ درصد تخم مرغ را چربی تشکیل می‌دهد که در زرده آن وجود دارد و کمتر از ۰٬۰۵ درصد آن در سفیده موجود است.

خواص تخم مرغ

بر اساس تحقیقات ۱۱ درصد اسید چرب تخم مرغ از نوع اسیدهای چرب غیراشباع پلی (با چند باند دوگانه)، ۴۴ درصد از نوع اسیدهای چرب غیراشباع مونو (با یک باند دوگانه) و ۲۹ درصد از نوع اسیدهای چرب اشیاع است. کلسترول و لسیتین، مواد چرب موجود در زرده تخم مرغ می‌باشند و برای ساختمان و عملکرد سلول‌های بدن ضروری‌اند. کلسترول قابلیت انعطاف و نفوذپذیری غشای سلول‌های بدن را حفظ می‌کند. همچنین به عنوان یکی از اجزاء تشکیل دهنده مواد چربی است که باعث نرمی پوست می‌شوند. از محبوب‌ترین غذاهای تهیه شده با تخم مرغ می‌توان به نیمرو اشاره کرد.

خواص تخم مرغ

مضرات زرده تخمه مرغ

در رابطه با تأثیر تخم مرغ و کلسترول آن، بر کلسترول خون هنوز مطالعات دقیقی برای مصرف بیش از ۶ عدد در روز انجام نشده‌است. در نتیجه نمی‌توان نظر قطعی برای مصرف بالای ۶ عدد بیان کرد. طبق مطالعات انجام شده، مصرف تخم مرغ در محدودهٔ ۱–۶ عدد در روز، در صورتی که با یک رژیم غذایی سالم (کم کربوهیدرات و فاقد چربی‌های مضر و اشباع) همراه باشد، احتمالاً خطری نداشته یا حتی به کاهش کلسترول بد خون نیز شاید کمک کند.

اما احتمال می‌رود در صورت مصرف بیش از این میزان، یا مصرف کربوهیدرات و چربی‌های بد همراه آن، سبب کاهش HDL یا همان کلسترول خوب شود و ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی را بالا ببرد.

تا این لحظه ۱۱نظر ثبت شده
  1. ح:

    سوپر مارکت هم سود بکنه ولی آیا اینقدر؟ روی کالای اساسی؟ آیا اصلا نداریم بازرس یا ناظر؟ پس …
    ۸ دی ۱۴۰۲

  2. بهرام:

    من امروز تخم مرغ بسته بندی ۲۰ عدیی گرفتم تازه با ۵درصد تخفیف شده ۹۳۰۰۰ تومان. همه جا هم همین حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هست بسته بندی بیست عددی. شما زدین ۶۵ تومان!؟

    • ممتاز نیوز:

      قیمت تخم مرغ درج شده در اینجا بر اساس قیمتهای ارائه شده در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران است.

  3. سینا:

    با سلام. بنده توی حیاط خونه ام یه تعدادی مرغ و جوجه دارم. گندم کیلویی ۱۸هزار و پانصد بود ، الآن شده کیلویی ۲۲هزار تومان. فکر کنم باید سر همه این حیوون های زبان بسته رو ببرم. اصلا نگهداری اینها نمی صرفه. یعنی گندمی که پر است از آشغال و تخم علف و کاه و سنگ باید باشه ۲۲هزار تومان؟ حالا گندم خالص که عطاری ها می‌فروشند چقدر هست خدا میدونه. خجالت داره والله . با این تفاسیر تخم مرغ محلی باید بشه ۱۰هزار تومان، و مرغ محلی هم کمتر از ۴۰۰هزار تومان نباید باشه. خروس هم ۷۰۰

  4. م،بیات:

    سلام و عرض ادب فروش کلی و جزئی تخم مرغ با بهترین کیفیت امکان ارسال به شهرستان‌ها ،سعی ما بر این هست دست واسطه ها را کم کنیم تا به قیمت عالی دست شما عزیزان مصرف کننده برسد۰۹۱۹۹۹۵۷۵۸۲بیات

  5. اشنا:

    کاملا صحیحه بابا بزرگ منم بلده اینجورکشورواداره کنه .الان کی قیمتهارو گرون کرد ؟؟؟؟؟؟خود دولت.یه وقت بگین قصدنسل کشی دارین .

  6. زارع زادگان:

    شما که نمیتونین قیمت تخم مرغ رو مدیریت کنین چطوری میخاین کشوررواداره کنین

    • اشنا:

      کاملا صحیحه بابا بزرگ منم بلده اینجورکشورواداره کنه .الان کی قیمتهارو گرون کرد ؟؟؟؟؟؟خود دولت.یه وقت بگین قصدنسل کشی دارین .

    • ح:

      بلهههه شما خیلی درست فرمودین باید چند تا مرغ و خروس رو اعدام کرد تا همه چی مفت بشه. شما بشین زندگی تون بکن وقتی کارشناس نیستی چرا غر میزنی اونم با متلک بین ملت!!

  7. ررررر:

    این چه وضعشه ؟ چرا تخم مرغ به نرخ دولتی تو بازار پیدا نمیشه با این اوضاع اسفناک ما چه کنیم

  8. عالی‌وبه‌دردبخوربودن‌ممنون‌من‌که‌استفاده‌کردم:

    عالی‌بودن‌مطالب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.