قیمت تسهیلات مسکن کاهش یافت

۱۹م دیماه ،

بینا- امتیاز تسهیلات مسکن در روز جاری مانند روزهای قبل افت قیمت داشت، به طوری که امروز هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن مهر ماه ۱۳۸۹ با کاهش قیمت ۴.۸درصدی در نرخ ۵۰۴ هزار و ۸۲۰ ریال خرید و فروش شد.
به گزارش بینا، بازار فرابورس شاهد مبادله ۴۰میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱۹۰میلیارد و ۶۲میلیون ریال بود و در این معاملات همچنان بانک خاورمیانه با معامله ۲۵٫۳میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.
پس از آن شرکت صنعتی دریایی ایران بود که با خرید و فروش ۴٫۱میلیون سهم از سوی خریداران در جایگاه دوم از این لحاظ قرار گرفت.
در همین حال با معامله تنها ۵ سهم شرکت سبحان دارو، کمترین حجم معاملات به این شرکت تعلق گرفت.
از سوی دیگر در بین شرکت های فرابورسی بیشترین افزایش قیمت را دو شرکت مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن و بیمه سامان داشت و با رشد ۴٫۹ و ۳٫۷درصد هر سهم به ترتیب به نرخ ۸۳۴۰ ریال و ۱۵۹۷ریال رسید.
این در حالی است که بیشترین کاهش قیمت به دو شرکت بیمه میهن و مهندسی صنعتی روان تعلق گرفت و هر سهم با افت ۴٫۹و ۴٫۸ درصد، به ترتیب قیمت ۱۱۰۲ریال و ۲۵۰۰ریال را کسب کرد.
براساس این گزارش، در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می گردد، بیشترین حجم معاملات را به ترتیب، سه نماد گواهی سپرده انصار با ۴۱هزار و۷۰۰برگه، اجاره ماهان با ۱۵هزار و۹۶۰ برگه و مشارکت گهر با ۱۰ هزار و ۴۱۰ برگه داشتند.
طبق اعلام ناظر فرابورس، نماد معاملاتی شرکت قند شیروان، قوچان و بجنورد، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵ درصد و همچنین نماد معاملاتی شرکت سیمان مجد خواف، پس از ارائه اطلاعات واقعی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد معامله شد.
از سوی دیگر، نماد معاملاتی اوراق اجاره واسط مالی خرداد، به منظور تامین مالی شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه، دادو ستد شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.