قیمت جهانی نفت به کمتر از ۱۱۴ دلار در هر بشکه رسید

به دنبال گمانه‌زنی‌ها نسبت به محدود بودن تاثیرات منفی توفان ایزاک بر تاسیسات نفتی خلیج مکزیک، قیمت نفت در بازار جهانی ۳ دلار کاهش یافت و به کمتر از ۱۱۴ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، گمانه‌زنی ها نسبت به محدود بودن اثرات توفان ایزاک بر تاسیسات نفتی آمریکا باعث شد قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش ۳ دلاری مواجه شود.

این در حالی است که قیمت بنزین در آمریکا در پی وقوع انفجار و آتش سوزی بی سابقه در پالایشگاه بزرگ ونزوئلا به بالاترین حد خود در چهار ماه اخیر رسیده است . وقوع انفجار مهیب در پالایشگاه آموای ونزوئلا موجب مرگ بیش از ۴۸ کارگر آن شده است .

کارشناسان انرژی و فعالان بازار نفت منتظر سخنرانی بن برنانکه رییس فدرال رزرو آمریکا در روز ۳۱ اوت هستند. کارشناسان هواشناسی آمریکا نیز اعلام کردند تاثیرات منفی توفان ایزاک بر تاسیسات نفتی خلیج مکزیک محدود خواهد بود و نگرانی چندانی از این بابت وجود نخواهد داشت .

بر این اساس قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه اکتبر با ۲ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به کمتر از ۹۵٫۳۱ دلار رسیده است . قیمت نفت آمریکا روز گذشته نیز با ۶۸ سنت کاهش به کمتر از ۹۵٫۴۷ دلار رسیده بود . قیمت نفت از ابتدای امسال تا کنون ۳٫۶ درصد کاهش داشته است .

در بازار لندن نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با ۳ دلار کاهش به کمتر از ۱۱۳٫۳۵ دلار رسیده است . توفان ایزاک موجب متوقف شدن تولید ۷۸ درصد نفت و ۴۸ درصد گاز طبیعی منطقه خلیج مکزیک شده است .

بر اساس آمارهای وزارت انرژی آمریکا خلیج مکزیک بیش از ۲۳ درصد تولید نفت و ۷ درصد تولید گاز طبیعی آمریکا را در اختیار دارد . تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ نیز نشان می دهد میزان ذخایر انرژی آمریکا طی هفته گذشته بیش از ۲ میلیون بشکه کاهش داشته است .


اخبار انرژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.